طول عمر باتری گلکسی اس 4 بالاتر است یا وان اچ‌تی‌سی؟

چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی اس 4 از نظر ابعاد و وزن شبیه به نسل سوم کهکشانی‌های سامسونگ است اما با وجود بدنه باریک‌تر از یک باتری قوی‌تر 2600 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. جی‌اس‌ام آرنا آزمایشات باتری خود را بر روی این تلفن انجام داده و گلکسی اس 4 توانسته امتیاز بسیار خوبی را در زمینه طول عمر باتری بدست آورد. نتیجه آزمایشات باتری و مقایسه آن با دیگر تلفن‌های هوشمند بازار را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

توجه داشته باشید که آزمایشات طول عمر باتری بر روی مدل I9505 گلکسی اس 4 که مجهز به پردازنده Snapdragon 600 است، انجام شده و هنوز در مورد مصرف انرژی در مدل مجهز به تراشه 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa اطلاعاتی در دست نیست. گلکسی اس 4 با وجود صفحه نمایش با تراکم و رزولوشن بسیار بالا و همچنین 4 هسته Krait باز هم طول عمر باتری بسیار خوبی دارد.

مکالمه صوتی

در آزمایش اول دوام تلفن در مکالمه تلفنی بررسی شده و در این حالت صفحه نمایش نیز خاموش بوده است. همانطور که در نمودار پایین مشاهده می‌کنید گلکسی اس 4 توانسته زمان بیشتری را نسبت به گلکسی اس 3 و همچنین اچ‌تی سی وان بدست آورد، اما نکسوس 4 و ریزر مکس دوام بیشتری دارند. همچنین اختلاف بین گلکسی اس 4 و اچ‌تی‌سی وان در این آزمایش بسیار کم و ناچیز است.

talk time gs4

وب گردی

در آزمایش طول عمر باتری در وب گردی، گلکسی اس 4 بسیار خوب ظاهر شده و به نظر می‌رسد معماری جدید نمایشگر AMOLED سامسونگ مصرف بسیار بهینه‌ای دارد. با وجود تراکم بیشتر پیکسل‌ها و رزولوشن بالاتر گلکسی اس 4 نسبت به اس 3، این تلفن توانسته بیش از 2 ساعت بیشتر از نسل سوم گلکسی اس دوام بیاورد. البته در این آزمایش طول عمر باتری اچ‌تی‌سی وان با وجود باتری کوچک‌تر 2300 میلی ‌آمپرساعتی نزدیک به 1 ساعت از گلکسی اس 4 بالاتر است.

web gs4

پخش ویدیو

در آزمایش پخش پشت سر هم ویدیو، گلکسی اس 4 خیلی بهتر از نسل سوم عمل نکرده اما این تلفن توانسته بیش از 10 ساعت دوام بیاورد. در این آزمایش نیز با وجود اینکه گلکسی اس 4 امتیاز بهتری نسبت به آیفون 5 و وان اچ‌تی‌سی بدست آورده اما این اختلاف بسیار ناچیز است.

gs4 gd

در مجموع طول عمر باتری نسخه کوالکام گلکسی اس 4 سامسونگ بسیار خوب است و این تلفن توانسته امتیاز مناسبی را بدست آورد. این تلفن برای افرادی که اهل بازی یا وب گردی زیاد با تلفن نیستند، بدون نیاز به شارژ مجدد تا سه روز دوام می‌آورد و از این نظر در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

اما اختلاف بین طول عمر باتری گلکسی اس 4 با اچ تی سی وان ناچیز است و هر دو تلفن تقریبا در یک سطح قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات