یاهو، استارتاپ Summly را می‌خرد تا موسس 17 سال‌اش را برای تقویت سرویس های موبایل خود به کار گیرد

سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
یاهو باز هم به دنبال خرید یک کمپانی کوچک دیگر است تا بتواند از طریق دانش و تجربیات آن نسبت به ارتقاء سطح کیفی محصولات موبایل خود بهره ببرد. در تازه‌ترین گزارش، یاهو نسبت به خرید استارتاپ Summly اقدام نموده تا دانش موسس 17 ساله‌اش را برای تقویت محتوا در سرویس‌های موبایل خود بکار گیرد.
تبلیغات

Summly یک استارتاپ است که اخبار و مقالات مختلف را بصورت جمع بندی شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این سرویس دارای یک اپلیکیشن مخصوص ابزارهای مبتنی بر iOS مانند آیفون و آیپد نیز می‌باشد که براساس توافق این مجموعه با یاهو پس از تکمیل قرارداد این دو شرکت، اپلیکیشن Summly تعطیل خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که یاهو بابت خرید Summly چقدر هزینه کرده است اما این استارتاپ لندنی توانسته بود 1.5 میلیون دلار پول جمع کند. یاهو امیدوار است که روند اکتساب Summly در سه ماهه دوم امسال نهایی شود. در این فاصله نیز تیم‌های توسعه دهنده ساملی و یاهو برای همکاری مشترک خود را آماده خواهند کرد.

مدیر بخش موبایل و سرویس‌های در حال ظهور یاهو معتقد است که فناوری ساملی به زودی در سرویس موبایل یاهو بکار گرفته خواهد شد.

موسس ساملی، نیک د آلوسیو از سن 12 سالگی کدنویسی را شروع کرد و در سن 15 سالگی Summly را تاسیس کرد. او که تنها 17 سال دارد، آنقدر موفق عمل نموده که یاهو نسبت به جذب او و خرید استارتاپش اقدام کرده است. البته او علاوه بر کسب شغل مناسب در یاهو، بدون شک یک رقم میلیون دلاری نیز بابت فروش Summly بدست خواهد آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات