چگونه همگام‌سازی و اعلامیه‌های ایمیل‌هایمان را در نرم‌افزار مدیریت ایمیل ویندوز ۸ کنترل کنیم؟

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۱
مطالعه 5 دقیقه
این روزها استفاده از چندین حساب کاربری ایمیل چندان غیرمعمول نیست. هر چند الزاماً همه این ایمیل‌ها برای ما آنقدر هم مهم نیستند که حتی هر چند وقت یکبار آنها را چک کنیم و پیام‌های دریافتی را بررسی نماییم. نکته قابل توجه جمله قبل این عبارت است: «هر چند وقت». نه همیشه! احتمالاً شما فقط فرصت مرور پیوسته و همیشگی یک ایمیل اصلی را داشته باشید و وقت کافی برای بررسی همه حساب‌های کاربریتان را به صورت مداوم نخواهید داشت. اینجاست که اهمیت کنترل همگام سازی ایمیل‌ها و اعلامیه ها، خصوصا زمانیکه همه این حساب‌های کاربری به یک دستگاه مانند یک تلفن هوشمند متصل شده اند، چند برابر می شود. ما تصمیم داریم در رابطه با انجام اینکار در ویندوز ۸ صحبت کنیم. پس برای بررسی برنامه مدیریت ایمیل ویندوز ۸، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

قدم اول:

براع شروع، برنامه مدیریت ایمیل ویندوز ۸ را از صفحه شروع اجرا نمائید.

sync-mail-win8-1

اگر شما این برنامه را در صفحه اول پیدا نمی کنید، می‌توانید با فشردن همزمان کلید ویندوز و W، به جستجوی آن بپردازید.

sync-mail-win8-2

قدم دوم:

پس از وارد شدن به برنامه، شما لیستی از حساب‌های کاربری خود را در قسمت سمت چپ مشاهده خواهید کرد. نشانگر موس خود را به لبه سمت راست صفحه برده و نگه دارید تا Charm Bar ظاهر شود. بر روی آیکون تنظیمات (Setting) کلیک کنید.

sync-mail-win8-3

قدم سوم:

صفحه تنظیمات در سمت راست صفحه ظاهر خواهد شد. گزینه حساب‌های کاربری را انتخاب کنید (Accounts).

sync-mail-win8-4

قدم چهارم:

از لیست حساب‌های کاربری خود، موردی را که قصد تغییر نام آن را دارید انتخاب کنید. مثلاً ما Outlook را انتخاب کردیم.

sync-mail-win8-5

قدم پنجم:

اولین چیزی که باید مشخص کنید این است که آیا مایلید این حساب کاربری ایمیل‌هایش را با برنامه مدیریت ایمیل همگام‌سازی کند یا خیر. اگر بله، مطمئن شوید که گزینه Email زیر Content to Sync تیک خورده باشد. برای غیرفعال کردن همگام‌سازی نیز تیک آن را بردارید.

sync-mail-win8-9

قدم ششم:

سپس بازه زمانی دریافت ایمیل‌های جدید و میزان جدید بودن آن‌ها را از طریق گزینه های موجود در دو بخش Download New Email و Download Email From به سلیقه خود انتخاب نمائید. در تصویر زیر گزینه های در دسترس را مشاهده می نمائید.

قدم هفتم:

sync-mail-win8-6

به قسمت Notifications بروید و در پایین صفحه گزینه تنظیمات را بیابید. اگر مایلید برای حساب کاربری مورد بحث، اعلامیه دریافت کنید این گزینه را به Show Email Notifications تغییر دهید.

sync-mail-win8-7

با این کار، شما از این به بعد و به محض دریافت یک ایمیل جدید (در محدوده زمانی که پیش از این مشخص کردید)، یک اعلامیه مبنی بر دریافت ایمیل جدید بر روی صفحه آغازین مشاهده خواهید نمود.

sync-mail-win8-8

نتیجه‌گیری

ما مطئنیم شما حداقل چند مورد از این تنظیمات را بر روی یک یا چند حساب کاربری خود اعمال خواهید کرد. واضح است که شما مایل نیستید همه این حساب‌های کاربری بر روی صفحه آغازین اعلامیه های خود را نمایش بدهند. همان‌گونه که همه حساب‌های کاربری شما نیاز به بازه زمانی کوتاه برای دانلود ایمیل های جدید نخواهند داشت.

این آموزش می‌تواند به شما در کنترل پهنای باند مصرفی، کمک شایان توجهی نماید. خوب. نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟ آیا شما راه حل‌های دیگری برای مدیریت متمرکز حساب‌های کاربری خود در ویندوز ۸ سراغ دارید؟ ما منتظر شنیدن نظرات شما کاربران محترم زومیت هستیم.

کلیه مقالات آموزشی ویندوز ۸ را در آدرس zoomit.ir/howto/ بیابید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات