چرا مبدل لایتنینگ به HDMI اپل در دل خود یک پردازنده ARM دارد؟

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی پنیک متوجه شده که در قلب مبدل لایتنینگ به HDMI اپل برای دستگاه‌های iOS جدید، یک پردازنده ARM با حافظه و احتمالا یک سیستم‌عامل وجود دارد. اما به راستی چرا در دل یک مبدل ساده یک میکروکامپیوتر قرار داده شده است؟ حقیقتا ما هم نمی‌دانیم! در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Panic Software شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای تحت سیستم‌عامل مک اپل کنجکاو شده که چرا مبدل دیجیتالی پورت لایتنینگ به HDMI اپل خوب و روان کار نمی‌کند. هنگام استفاده از این مبدل، کیفیت تصویر پایین می‌آید، ویدئوها به صورت تصنعی نمایش داده می‌شوند و نمی تواند ویدئو‌های 1080p را با رزولوشن کامل نمایش دهد.

پنیک این مبدل را باز کرده تا ببیند در دل آن چه اجزایی وجود دارد. اما چیزی که در داخل آن وجود داشته همگان را متعجب نموده است؛ یک تراشه کامپیوتر ARM در دل این مبدل تعبیه شده است! این تراشه منقش به لوگوی اپل است و شواهد و قرائن نشان می دهد که یک حافظه 256 مگابایت نیز در آن وجود دارد.

اما چرا یک مبدل باید مجهز به یک پردازنده باشد؟! نظر پنیک آن است که این دستگاه در واقع ویدئو را از طریق قابلیت AirPlay پخش می‌کند. در واقع به جای این که ویدئو از حالت فشرده خارج شود و از طریق پورت HDMI به تلویزیون منتقل گردد، از داخل دستگاه iOS شما که ویدئو را در یک فرمت فشرده نگهداری می‌کند، و از طریق AirPlay به تلویزیون منتقل می‌کند. این بدان معناست که هیچ اطلاعات ویدئویی از طریق این کابل این مبدل بین تلویزیون و دستگاه اپلی شما رد و بدل نمی‌گردد.

مشکلاتی که در هنگام پخش تصویر با آنها مواجه می‌شویم، مثل تاخیراتی که گهگاه بوجود می‌آید و یا تصنعی بودن تصاویر با این نظریه همخوانی دارد.

اپل هنوز درباره این موضوع توضیحی را ارائه ننموده است. نظر شما چیست؟ آیا شما می‌توانید دلیل منطقی‌تری برای استفاده از یک پردازنده با حافظه و سیستم‌عامل مخصوص در یک کابل مبدل بیابید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات