دسترسی به هر چیزی در ویندوز با Shortcuts Pool

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
برای دسترسی آسان به موارد پر استفاده در ویندوز نظیر برنامه‌های کاربردی روش‌های زیادی وجود دارد یکی از آن‌ها Shortcuts Pool است.
تبلیغات

صرف نظر از اینکه دسکتاپ از نظر فنی برای چه استفاده‌ای بهتر است، ما اغلب ترجیح می‌دهیم برای نمایش دادن تصویر پس زمینه زیبایی که انتخاب کرده‌ایم یا گجت‌های ویندوزی از شلوغ کردن دسکتاپ خود بپرهیزیم.

به‌روزرسانی: نرم‌افزار Shortcuts Pool مدت‌ها است که به‌روز نشده است و نصب آن دیگر توصیه نمی‌شود.

برای دسترسی آسان به موارد پر استفاده در ویندوز نظیر برنامه‌های کاربردی روش‌های زیادی وجود دارد. مثلاً انتخاب برنامه از منوی استارت و یا استفاده از برنامه‌هایی که برای اجرای سایر برنامه‌ها، کلید میانبر ایجاد می‌کنند. اما ساده‌تر از همه این‌ها اشاره و کلیک کردن بر روی میانبر آن برنامه است.

با این توصیفات، توصیه ما دگرگون کردن دسکتاپ شما با روش‌های بسیار ساده است. چرا ما یک پوشه روی دسکتاپ خود ایجاد نکنیم و همه میانبرهای مهم خود را درون آن قرار ندهیم؟! اجازه بدهید به شما برنامه قابل حملی را معرفی کنیم که جمع‌آوری شرتکات های شما را بسیار آسان می‌کند.

با اینکه توسعه دهنگان این برنامه تمام تلاش خود را برای معرفی کامل و بی نقص Shortcut Pool انجام نداده‌اند، ولی ما به شما اطمینان می‌دهیم که این یک نرم‌افزار کاملاً مرتب و مفید خواهد بود.

لینک دانلود نرم‌افزار رایگان Shortcuts Pool

Shortcut Pool بر روی تمامی نسخه های ویندوزی که از سال ۲۰۰۰ تاکنون منتشر شده‌اند به خوبی کار می‌کند. ما این برنامه را بر روی ویندوز ۸ نسخه Pro نصب کردیم که به خوبی کار کرد. این برنامه در دو مدل در دسترس می باشد. یکی فایل نصبی با مراحل نصب نه چندان سخت؛ و دیگری در قالب یک فایل فشرده که تنها کاری که شما باید بکنید این است که آن را از حالت فشرده خارج کنید و به عنوان یک برنامه قابل حمل(Portable) اجرا کنید.

spool1

پس از اجرای Shortcuts Pool شما می‌توانید ببینید که رابط کاربری آن شیرین و مطلوب است. بسیاری از آیکون های برنامه همان آیکون های مورد استفاده در ویندوز هستند. با این حال وقتی آن‌ها در اینجا استفاده می‌شوند، چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. زبانه «محبوب‌ترین‌ها» در سمت راست آن قرار دارد که حاوی برنامه هایی است که شما اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید.

اگر شما پیش از این کاربر این نرم‌افزار نبوده اید، به احتمال قوی برنامه لیستی از آیتم های موجود بر روی دسکتاپ شما را به ترتیب حروف الفبا نمایش خواهد داد. Shortcut Pool برای یافتن علایق شما و تشخیص «برنامه های محبوبتان» نیاز به کمی زمان دارد.

spool2

با قرار گرفتن بر روی هر یک از آیکون های این لیست (و هر لیست دیگری از برنامه) همه گزینه های منوی بالای این قسمت فعال خواهد شد. شما قادر خواهید بود نام برنامه را ویرایش کنید و یا میانبرهای موجود را حذف نمائید؛ درست مثل اضافه کردن دستی آیتم های جدید. همچنین شما می‌توانید شیوه نمایش را از بین ۳ حالت انتخاب کنید: تصویر بند انگشتی، لیست و گزارش. به صورت پیش‌فرض شیوه نمایش بند انگشتی فعال می باشد. در تصویر زیر شما شیوه نمایش «گزارش» را مشاهده می کنید:

spool3

برگه «پوشه ها» شبیه برگه «محبوبترین‌ها» است. ولی به پوشه‌های شما اختصاص دارد:

spool4

اگر چه این قسمت ممکن است برای شما یکی از بخش‌های خالی این برنامه باشد، ولی ما آن را بسیار مفید یافتیم. جابه جایی و مرور آن‌ها از طریق اکسپلورر ویندوز نیازمند انجام مراحل بیشتر و وقت‌گیرتری است.

spool5

برگه «برنامه ها» نمونه‌ گسترش یافته قسمت اضافه/حذف برنامه‌ها در کنترل پنل ویندوز می باشد. این برگه نیز اغلب (اگر نه همه) برنامه‌های نصب شده روی سیستم شما را نشان می دهد. توجه داشته باشید که متناسب با تعداد برنامه‌هایی که شما در ویندوز خود نصب نموده‌اید، باز شدن این برگه می‌تواند کمی طول بکشد. گزینه گسترش درختی، در قسمت سمت چپ، به شما امکان مدیریت برنامه‌هایتان را می‌دهد. این امکان برای طبقه‌بندی برنامه‌های شما و قراردادن هر برنامه در موضوع مرتبط با خودش بسیار مفید خواهد بود.

spool6

برگه «اخیر» صرفاً ادغامی برای امکانی مشابه در ویندوز می‌باشد که در منوی استارت موجود است. با این حال، این یک امکان اضافی خوب برای برنامه به شمار می‌رود.

spool7

برگه «ویندوز» شامل ۵ میانبر بسیار مهم برای کمک به مدیریت سیستم می باشد: مدیریت کامپیوتر، کنترل پنل، ویرایش رجیستری، اطلاعات سیستم و ویندوز اکسپلورر.

آخرین برگه، برگه «سطل آشغال» می‌باشد که باید محتوای موجود در سطل زباله ویندوز شما را نمایش دهد. به هر حال، این تنها قابلیت از این برنامه است که در ویندوز ۸ کار نمی‌کند. البته این قابلیت چندان هم حیاتی نیست و می‌توان از آن صرف‌نظر نمود.

اگر از Shortcut Pool به درستی استفاده کنید، این برنامه می‌تواند یک راه حل فوق‌العاده برای مدیریت بهتر سیستم شما باشد. در بدترین حالت این برنامه همان کاربرد اکسپلورر ویندوز را به طور شکیل‌تری برای شما فراهم می نماید. در بهترین حالت نیز این برنامه می‌تواند تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی کرده و به طور کامل دسکتاپ شما را دگرگون کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات