انویدیا از پلتفرم نسل آینده پردازنده‌های گرافیک خود با نام Volta پرده برداری کرد

چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
در کنفرانس انویدیا که دقایقی پیش در سان خوزه به پایان رسید، از نسل‌های آینده پردازنده موبایل و همچنین نسل آینده پردازنده‌های گرافیک (GPU) این شرکت پرده برداری شد. مدیرعامل انویدیا جن‌سان‌هانگ اعلام کرد که پس از پلتفرم Maxwell آنها Volta را عرضه خواهند که در آن علاوه بر افزایش قدرت پردازش گرافیکی به میزان شگفت‌انگیزی بر پهنای باند حافظه افزوده شده است.
تبلیغات

کارت‌های گرافیک مبتنی بر تراشه‌های Volta قادر به انتقال 1 ترابایت اطلاعات در ثانیه خواهند بود!، این کار با استک کردن حافظه DRAM در قسمت بالای GPU و قرار گیری سیلیکا در بین آنها میسر خواهد شد.

به این ترتیب کل اطلاعات موجود در یک دیسک بلوری در یک پنجاهم ثانیه منتقل خواهد شد! اعداد و ارقام بیان شده فوق العاده به نظر می‌رسند و به این ترتیب در سال 2014 شاهد رشد شگفت انگیز گرافیک کامپیوتری و بازی‌های ویدیویی خواهیم بود.

NVIDIA-Volta-GPU-635x357

کارت‌گرافیک فعلی انویدیا بر اساس معماری کپلر (Kepler) این شرکت روانه بازار می‌شوند. انویدیا قصد دارد در سال 2014 معماری Maxwell را عرضه کند که در آن از یک حافظه مجازی متحد استفاده می‌شود تا GPU بتواند حافظه CPU را ببیند یا بخواند و یا برعکس CPU بتواند به حافظه GPU دسترسی داشته باشد. در واقع در Maxwell تمام حافظه سیتم توسط هر دو پردازنده اصلی و پردازنده گرافیک در دسترس خواهد بود. مدیرعامل انویدیا معتقد است در این روش، کار توسعه دهندگان نرم افزاری آسان‌تر خواهد شد.

پس از Maxwell در سال 2016 نسل بعدی با نام Volta روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات