پاناسونیک احتمالا به زودی تولید تلویزیون‌های پلاسما را متوقف می‌کند

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
چندی است که همه از مرگ پلاسما صحبت می‌کنند و شایعاتی در رابطه با توقف تولید تلویزیون‌های پلاسما برای همیشه شنیده می‌شود. حال یک خبرگزاری ژاپنی گزارش کرده که پاناسونیک توسعه فناوری پلاسما را در سال مالی 2014 متوقف خواهد کرد و پس از آن این نوع از تلویزیون‌ها را تولید نخواهد کرد. در این گزارش آماده که پاناسونیک کارخانه آماگاساکی خود را نیز تعطیل خواهد کرد.
تبلیغات

Nikkei گزارش کرده که پاناسونیک تولید تلویزیون‌های پلاسمای خود را به تدریج کاهش می‌دهد تا فروشندگان محصولات این شرکت ناراحت نشوند. البته سخنگوی پاناسونیک به رویترنز اعلام نموده که شرکت‌اش هنوز هیچ تصمیمی برای آینده تجارت بیزنس‌ تلویزیون نگرفته است.

Nikkei همچنین گزارش نموده که پاناسونیک کل تجارت تلویزیون خود شامل تلویزیون‌های LCD را طی سه سال آینده کوچک خواهد کرد. اما برنامه این شرکت برای آینده چیست؟

طی یک همکاری مشترک دو شرکت سونی و پاناسونیک در حال توسعه فناوری OLED هستند و احتمالا این نوع از نمایشگرها جایگزین تلویزیون‌های ارزان قیمت و با کیفیت پلاسما خواهند شد. همکاری مشترک این دو شرکت ژاپنی در زمینه کاهش هزینه‌های تولید پنل‌های OLED و بهبود فناوری آن انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات