میزان استفاده افزونه‌های فایرفاکس از منابع سیستمی خود را اندازه‌گیری کنید

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
فایرفاکس
آیا مرورگر فایرفاکس شما کند شده است؟ بازده کاری و سرعت وبگردیتان به خاطر سرعت پایین آن افت کرده؟
تبلیغات

این احتمال وجود دارد که یک افزونه خوش اشتها مشغول صرف حجم زیادی از منابع سخت افزاری شما باشد.

استفاده از افزونه های متعدد یکی از دلایل رایج در افت سرعت مرورگرها است. دلیل این کاهش سرعت، بکارگیری میزان قابل توجهی از حافظه رایانه شما توسط هر یک از این افزونه ها می باشد. ساده ترین راه برای حل این معضل، حذف اغلب این افزونه ها است. هر چند احتمالاً این راه حل خیلی باب میل شما نخواهد بود.

اما راه حل دقیق‌تر این است که ببینید هر افزونه دقیقاً از چه میزان منابع سیستمی استفاده می کند.  فایرفاکس اطلاعاتی در رابطه با میزان تخصیص حافظه را ارائه می‌کند (با استفاده از آدرس about:memory)، ولی شیوه ارائه این اطلاعات کاربر پسند نیست. پیشنهاد ما برای این موضوع، استفاده از افزونه ای تخصصی برای بررسی میزان مصرف هر افزونه به طور جداگانه است.

firefoxaddons2 610x179

برای شروع می بایست افزونه about-addons-memory را بر روی مرورگر فایرفاکس خود نصب کنید.

firefoxaddons2b 610x287

سپس کافی است آدرس about:addons-memory را در نوار آدرس تایپ کرده و Enter را فشار دهید. این افزونه لیستی از افزونه های در حال اجرا را به همراه اطلاعاتی دقیق از میزان مصرف منابع سیستمی هر یک نمایش خواهد داد. در صورتی که فایرفاکس کند شده یا با اجرای آن حجم زیادی از حافظه رایانه شما درگیر می شود، این افزونه به شما کمک خواهد کرد تا ریشه این مشکل را پیدا و با خیال راحت آن را حذف کنید. این افزونه در اغلب موارد می‌تواند بازدهی و سرعت ایده‌آل را به مرورگر شما باز گرداند.

آیا از این افزونه استفاده کرده‌اید؟ اگر این افزونه به شما در بازیابی سرعت مرورگرتان کمک کرده است، تجربه خود از کار با آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات