اندی روبین مدیر ارشد اندروید جای خود را به مدیر سابق کروم داد

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در یک اقدام غیرمنتظره مدیران ارشد محصولات مهم خود را جا‌به‌جا کرد. اندی روبین خالق اندروید دیگر مدیر تیم این سیستم‌عامل نیست و ساندر پیچای که پیش از این مدیر ارشد کروم و سرویس Apps گوگل بود، جایگزین او شده و مدیریت اندروید را برعهده گرفته است. لری پیج مدیرعامل گوگل اعلام کرده که اندی روبین گوگل را ترک نخواهد کرد و یک فصل جدید را در این کمپانی ایجاد می‌کند.
تبلیغات

اندی روبین در ایمیلی که به شرکای تجاری اندروید ارسال کرده به موفقیت این سیستم‌عامل اشاره کرده و خود را یک کارآفرین معرفی کرده که حالا قصد دارد یک فصل جدید را در گوگل ایجاد کند.

مدیرعامل گوگل، لری پیج، تغییرات جدید را بخشی از بلوغ اندروید اعلام کرده و گفته که اندی روبین اندروید را به‌عنوان یک پروژه مستقل و توسط یک استارتاپ آغاز کرد که بعدها توسط گوگل تصاحب شد. اندروید سیستم‌عاملی است که حالا بیش از 750 میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد.

تغییرات تازه در گوگل این پرسش همیشگی را در ذهن انسان تداعی می‌کند که آینده کروم و اندروید به کدام سمت کشیده می‌شود؟ دو سیستم‌عامل اندروید و گوگل روز به روز به هم نزدیک‌تر می‌شوند و از طرفی گوگل تولید لپ‌تاپ‌های لمسی را نیز با کروم بوک پیکسل آغاز کرده است.

پیچای نزدیک به 11 سال است که در گوگل فعالیت می‌کند، اون در سال 2011 موقعیت شغلی پیشنهاد شده در توییتر را رد کرد تا قدرت بیشتری در گوگل بدست آورد و حالا مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوگل را بدست آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات