ایکس باکس بعدی مایکروسافت از سیستم تشخیص صدای همچون Siri بهره می‌برد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس تازه‌ترین اطلاعات بدست آمده توسط وب سایت ورج، کنسول بعدی مایکروسافت که از آن با نام رمز Durango یاد می‌شود، مجهز به سیستم تشخیص صدای پیشرفته و هوشمند است و می‌تواند با صدای انسان روشن ‌شود، یا دستورها مختلف را تشخیص داده و اجرا ‌کند. این سیستم حتی قادر به تبدیل صدا به متن نیز است. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند در اتاقی که کنسول بازی ایکس باکس وجود دارد عبارت Xbox on را به زبان بیاورد تا دستگاه روشن شود، اما این تمام ماجرا نیست و سیستم تشخیص صدای ایکس باکس قادر به انجام امور پیشرفته تری خواهد بود.
تبلیغات

اطلاعات تازه بدست آمده از کنسول بعدی مایکروسافت نشان می‌دهند که حسگر کینکت در این کنسول بازی قادر به تشخیص و دریافت دستورها صوتی پیشرفته است. همان‌طور که پیش‌تر نیز شایعه شده بود کنسول بعدی ایکس باکس به‌صورت پیش‌فرض با نسل بعدی کینکت ارائه می‌شود و کاربران نیازی به خرید حسگر جداگانه کینکت نخواهند داشت.

کینکت بعدی قادر به تشخیص صدای طبیعی انسان است و عملکرد مشابه سیری اپل را دارد و از سرویس مشابه آن پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند از ایکس باکس بعدی بپرسد که «دوستان من در حال انجام چه بازی‌هایی هستند؟» تا لیست دوستانی که در حال انجام بازی‌های مختلف هستند، نمایش داده شود. ایکس باکس بعدی قادر به پاسخ به پرسش‌های کاربر در زمینه‌های مختلف نیز خواهد بود.

ایکس باکس 360 نیز از دستورها صوتی محدودی پشتیبانی می‌کرد اما عملکرد آن ماشینی بود و طبیعی به‌نظر نمی‌رسید. به هر حال مایکروسافت بر این بخش از کنسول بازی خود تمرکز ویژه‌ای داشته و قابلیت تشخیص صدا در نسل بعدی ایکس باکس را بهبود بخشیده است.

کاربر می‌تواند ویدیوی در حال پخش را نیز ازطریق دستورها صوتی، پخش یا متوقف کند. قابلیت تبدیل صدا به متن نیز به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به صفحه‌کلید متون مدنظر خود را با استفاده از صدا تایپ کنند. اسکایپ بخشی از ایکس باکس بعدی مایکروسافت خواهد شد تا کاربران ازطریق آن قادر به مکالمه صوتی، متنی و تصویری باشند.

انتظار می‌رود ایکس باکس بعدی مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال رسما معرفی شود. البته منابع مختلفی نیز گزارش کرده‌اند که مایکروسافت در یک کنفرانس اختصاصی و پیش از شروع نمایشگاه E3، ایکس باکس بعدی را معرفی خواهد کرد و در E3 آن را به نمایش عموم خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات