عرضه تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل اوبونتو از مهرماه سال آینده: رابط‌کاربری یک گام جلوتر

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
امسال، سال لینوکس است. براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت کنونیکال (Canonical)، قصد دارد تا پایان فوریه (دهم اسفند)، سیستم‌عامل اوبونتو را دراختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و تا پایان اکتبر (مهر ۱۳۹۲)، تلفن‌های هوشمند خود را در دو بازار دنیا که از نظر جغرافیایی بزرگ محسوب می‌شوند، عرضه کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسخه موبایلی محبوب‌ترین سیستم‌عامل متن‌باز دنیا، ماه گذشته در حالی معرفی شد که هیچ کلید سخت‌افزاری نداشته و به جسچر‌های حرکتی قدرتمندی شبیه آنچه در تلفن‌هوشمند Z10 بلک‌بری وجود داشت، مجهز است. هنوز مشخص نیست، چه کسی قرار است تلفن‌های همراه مجهز به اوبونتو را بسازد اما کنونیکال می‌گوید، برای کارخانه‌های تولیدکننده تلفن‌های اندروید، تغییر پلتفرم کار سختی نخواهد بود.

کنونیکال، درباره فلسفه طراحی تلفن‌هوشمند خود می‌گوید این تلفن که در آن از فاکتورهای معماری تلفن‌های هوشمند ژاپنی الهام گرفته شده است، تجربه‌ای شبیه به تجربه ذن به کاربران هدیه خواهد داد. هنوز نمی‌توان درباره جسچرهای حرکتی این سیستم‌عامل مطمئن بود، با این وجود، کنونیکال ادعا می‌کند که به لطف حافظه‌ حرکتی و نشانه‌های ساده لبه‌های گوشی، رابط‌کاربری این تلفن، یک گام جلو‌تر از اینترفیس‌های متداول این روزها خواهد بود. با وجود عمل‌کرد کند رابط‌کاربری این محصول، بزرگ‌ترین سؤال این است که محصول جدید کنونیکال می‌تواند جایگاه مناسب در بازار تلفن‌های همراه داشته باشد یا خیر؟

با ورود نسخه جدید iOS و اندروید، باید دید که سیستم‌عامل اوبونتو می‌تواند با وجود رقیبان قدرتمند به حیات خود ادامه دهد یا خیر.

شما چه آینده‌ای برای سیستم‌عامل موبایلی اوبونتو متصور هستید؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات