تلویزیون 84 اینچی 4K ال جی وارد بازار کشور شد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی در نمایشگاه CES امسال، تلویزیون‌های 4K خود را به نمایش گذاشت و عنوان بهترین نوآوری را از آن خود کرد، حال این تلویزیون هم‌زمان با کشورهای مختلف جهان در ایران نیز عرضه می‌شود. امروز دفتر ال جی در ایران با مشارکت شرکت گلدیران کنفرانس خبری را برگزار کرد و خبر از ورود تلویزیون 4K در سایز 84 اینچ به بازار کشور را داد. در ادامه گزارش زومیت از کنفرانس معرفی غول تصویر ال جی که مجهز به جدیدترین فناوری‌های این شرکت است را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

Ultra HD یا 4K، رزولوشن 4 برابر Full HD را دارد، یعنی تلویزیون 4K ال جی بیش از 8 میلیون پیکسل (2160×3840) را در خود جای داده است. این تلویزیون از پنل IPS ال جی بهره می‌برد و بدین‌ترتیب دقت نمایش رنگ‌ها در آن بسیار بالا است و زاویه دید فوق‌العاده‌ای نیز دارد. از هر زاویه‌ای که به تصویر این تلویزیون نگاه کردیم، متوجه افت کیفیت تصویر در آن نشدیم.

zoomit 84 ultra hd 2

ال جی در طول کنفرانس، یک دموی Full HD را در این تلویزیون 4K پخش کرد و به لطف تراشه پردازش تصویر آن، بزرگ‌سازی تصاویر در رزولوشن 4K به خوبی انجام شد و با تصویر با کیفیتی رو‌به‌رو شدیم. در واقع تراشه پردازش تصویر در این تلویزیون قادر است بصورت آنی و با معادل سازی پیکسل‌ها تصویر Full HD را به 4K تبدیل کند. اما وقتی دموی بعدی ال جی با رزولوشن 4K پخش شد، با کیفیت تازه‌ای از تصویر رو‌به‌رو شدیدم، وضوح و شفافیت تصویر در این نمایشگر اولترا HD وقتی محتوای ورودی نیز با رزولوشن 4K باشد، مثال زدنی است و هرگز نمی‌توان چنین کیفیتی را در تلویزیون‌های Full HD رایج بازار مشاهده کرد.

zoomit 84 ultra hd

با توجه به سیستم UpScaling در این تلویزیون و تبدیل محتوای با رزولوشن پایین به رزولوشن 4K بخشی از مشکل محتوا در تلویزیون 4K حل می‌شود اما متأسفانه در حال حاضر تقریباً هیج محتوایی با رزولوشن 4K وجود ندارد و هنوز فیلم‌ها و ویدئو‌های سازگار با این رزولوشن منتشر نشده‌اند. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که گام‌های مثبتی در زمینه تولید محتوای 4K برداشته شده است و به‌عنوان مثال مسابقات جام جهانی 2014 برزیل قرار است با رزولوشن 4K نیز پخش شود.

تلویزیون اولترا HD غول پیکر ال‌جی از تمام فناوری‌های قبلی این کمپانی کره‌ای پشتیبانی می‌کند و بدین‌ترتیب کاربران به قابلیت‌های همچون سه بعدی Passive از نوع FBR، قابلیت تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی، تلویزیون هوشمند، ریموت کنترل جادویی و غیره دسترسی خواهند داشت.

ال جی اولین شرکتی است که تولید انبوه تلویزیون‌های 4K را در آغاز کرده و این تلویزیون‌ها را با قیمت کاملاً رقابتی وارد بازار کرده است. خوشبختانه گلدیران توانسته تلویزیون 4K خود را با ارز مبادلاتی وارد بازار کشور کند و این تلویزیون در حال حاضر با قیمت 48 میلیون تومان در بازار کشور پیش‌فروش می‌شود. توجه داشته باشید که قیمت جهانی تلویزیون 84 اینچ اولترا HD ال‌جی حدود 20 هزار دلار است. گلدیران به اولین کاربرانی که تلویزیون 4K این شرکت را در داخل کشور خریداری می‌کنند، 10 درصد تخفیف به همراه یک دستگاه تلفن نکسوس 4 را هدیه می‌کند. جالب است بدانید که سونی نیز تلویزیون 4K خود را در همان سایز 84 اینچ و البته قیمت حدود 80 میلیون تومان وارد بازار کشور کرده است، جالب‌تر اینکه براساس اعلام کارشناس ال‌جی، پنل تلویزیون 4K سونی نیز توسط LG Display تأمین می‌شود.

zoomit 84 ultra hd 1

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این تلویزیون ‌84 اینچی سه‌بعدی، تکنولوژی جدید Dual-Play است که به افراد این امکان را می‌دهد تا به صورت هم‌زمان بتوانند با یکدیگر از بازی‌های دو نفره روی این تلویزیون لذت بیشتری ببرند. این تکنولوژی با اسکن خطوط زوج و فرد، دو گروه تصویر جداگانه برای دو سری عینک ایجاد می‌کند و کاربران قادر خواهند بود تصاویر بازی خود را در یک صفحه بزرگ به جای نیم صفحه مشاهده کنند. در واقع هر کدام از دو بازیکن عینک مخصوص به خود را استفاده می‌کنند که هر دو شیشه عینک یک سری از خطوط را نمایش می‌دهد. مثلا عینک بازیکن اول تنها خطوط زوج تصویر را نمایش داده و خطوط فرد که مربوط به بازیکن دیگر است را فیلتر می‌کند.

تلویزیون Ultra HD ال جی دارای صدای سه بعدی 2.2کاناله یکپارچه به همراه دو بلندگوی 10W و دو ساب ووفر 15W است. همچنین تکنولوژی نوین ال جی شدت صدای خروجی را با عمق تصاویر مختلف روی صفحه تلویزیون سه بعدی همگام ساخته و درنتیجه حس عمیق و تجربه واقعی صدای سه بعدی را برای شما فراهم می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه اختصاصی تلویزیون 4K ال جی در وب سایت گلدیران مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات