اچ‌پی اولین کروم بوک خود را با نام Pavilion 14 معرفی کرد: صفحه نمایش بزرگ، باتری کوچک و قیمت 329.99 دلار

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته اطلاعاتی در مورد اولین لپ تاپ اچ‌پی مجهز به سیستم‌عامل کروم گوگل به بیرون درز کرد و امروز این کمپانی کروم بوک Pavilion 14 را معرفی کرد. این لپ تاپ برخلاف موج اولیه کروم بوک‌ها که با صفحه نمایش 11.6 و 12 اینچ روانه بازار شدند، مجهز به صفحه نمایش 14 اینچ با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل است. کروم بوک اچ‌پی نیز دارای مشخصات سخت افزار متوسط و قیمت ارزان 330 دلاری است، جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

روز به روز به تعداد لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم گوگل افزوده می‌شود. پس از ایسر، سامسونگ و لنوو حالا نوبت به اچ پی‌ رسیده تا تصمیم به تولید لپ تاپ با سیستم‌عامل Chrome OS بگیرد. کروم بوک Pavilion 14 مجهز به نمایشگر 14 اینچ، پردازنده 1.1 گیگاهرتزی Celeron اینتل، 2 گیگابایت حافظه رم و گرافیک یکپارچه شده با پردازنده است.

از آنجایی که ابعاد کروم بوک HP از دیگر رقبا بزرگ‌تر است، انتظار می‌رفت در آن از پردازنده قوی‌تری استفاده شود، اما اچ‌پی ترجیح داده تا از همان پردازنده‌ای که رقبا در کروم‌بوک‌های خود بهره برده‌اند در Pavilion 14 Chromebook نیز استفاده کند.

HP Chromebook left-rear facing 1020 verge super wide

کروم بوک Pavilion 14 اچ‌پی دارای سه پورت USB 2.0، اسلات کارت خوان SD و حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 16 گیگابایت است.

باتری تعویض شدنی کروم بوک HP حدود 4 ساعت 15 دقیقه دوام می‌آورد که با طول عمر باتری کروم بوک C7 ایسر که 199 دلار قیمت دارد، یکسان است. کروم بوک 250 دلاری سامسونگ حدود 6 ساعت طول عمر باتری دارد.

در نهایت کروم بوک Pavilion 14 از نظر بازده و طول عمر باتری شبیه به C7 ایسر است، اما قیمت آن نزدیک به 130 دلار گران‌تر می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات