کوالکام از تگرا 4 انویدیا ترسی ندارد: «ما به راحتی با Snapdragon 800 آن‌ها را شکست می‌دهیم»

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در نمایشگاه CES امسال از سیستم-روی-یک-چیپ تگرا 4 خود پرده‌برداری کرد و در کنگره جهانی موبایل این هفته نیز به تعریف و تمجید و نمایش قدرت و بازده خیره کننده آن پرداخت. انویدیا تراشه خود را سریع‌ترین در دنیای موبایل نام‌گذاری کرده و اولین بنچمارک‌های منتشر شده از این تراشه نیز نشان دادند که تگرا 4 به‌راحتی از پس اجرای سریع و راحت امور مختلف و بازی‌های سنگین گرافیکی اندروید بر می‌آید. اما کوالکام نیز بیکار ننشسته و ادعا می‌کند همچون سال گذشته تراشه جدید این شرکت از محصول رقیب‌اش قوی‌تر خواهد بود.
تبلیغات

حال مدیر ارشد محصول کوالکام، راج تالوری اعلام کرده که تیم او روی عرضه محصولات تمرکز کرده و او باور دارد که تراشه جدید سری Snapdragon 800 این شرکت به‌راحتی از پس تگرا 4 انویدیا بر می‌آید. تالوری گفت: تگرا 4 بسیار خوب است اما اسنپدراگون 800 به مراتب یکپارچه‌تر است. «تراشه کوالکام دارای مودم داخلی LTE است و از جنبه‌های مختلف نسبت به تگرا 4 قوی‌تر است.»

تالوری گفت: تراشه‌های سری 800 کوالکام دارای قابلیت خاص رمز گذاری و رمزگشایی محتوای 4K است که در نمایشگاه MWC نیز عملکرد آن به نمایش گذاشته شده است. او دلایل دیگری نیز برای خوشبین بودن به آینده Snapdragon 800 دارد. تلفن جدید ZTE Grand Memo تنها یکی از 50 محصولی است که قرار است از تراشه 4 هسته‌ای 2.3 گیگاهرتزی این کمپانی بهره ببرد.

فراموش نکنید که تراشه Snapdragon 600 این کمپانی نیز در پرچم‌داران مطرحی همچون Optimus G Pro ال جی یا One اچ تی سی استفاده شده است.

به هر حال امسال رقابت جذابی بین تراشه تگرا 4 و البته نسخه یکپارچه شده آن با مودم LTE با نام Tegra 4i با تراشه‌های کوالکام را شاهد خواهیم بود. کوالکام ادعا کرده که SoCهای جدید این شرکت در سری Snapdragon 200 برای تلفن‌های ارزان 100 دلاری وارد بازار خواهند شد و همچنین سری 400 این پردازنده‌ها برای تلفن‌های هوشمند بین 100 تا 300 دلار، سری 600 برای تلفن‌های بین 300 تا 500 دلار و سری 800 نیز برای تلفن‌های گران‌تر از 500 دلار وارد بازار خواند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات