شرکت ARM تبلت مجهز به Exynos 5 Octa سامسونگ را به نمایش گذاشت

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته شرکت ARM در کنگره جهانی موبایل بارسلونا یک تبلت مجهز به تراشه پر حاشیه 8 هسته‌ای سامسونگ، Exynos 5 Octa را به نمایش گذاشت، تراشه‌ای که براساس معماری big.LITTLE ساخته شده و قرار است بازده بسیار بالا را در کنار مصرف پایین باتری به همراه داشته باشد. در این نمایشگاه از اخذ گواهی معماری big.LITTLE به دو شرکت دیگر فوجیتسو و میدیاتک نیز اشاره شد.
تبلیغات

اگر با معماری big.LITTE و تراشه Exynos 5 Octa آشنا نیستید، نگاهی به مقاله تخصصی زومیت با عنوان «‫بررسی عمیق هسته‌های ریز و درشت Exynos 5 Octa سامسونگ بر بستر معماری big.LITTLE آرم‬ » بیندازید.

شرکت آرم برای معرفی تراشه Octa آن را به همراه یک تبلت آزمایش به نمایش گذاشت. این شرکت در زمان معرفی این تراشه، نسبت به انجام امور مختلف مانند مرور صفحات وب یا جستجو در نقشه گوگل پرداخت و کارکرد هسته‌های Cortex-A7 و A9 را به همراه مصرف انرژی هر کدام نشان داد. در معماری big.LITTLE زمانی که سیستم نیاز به پردازش سنگین ندارد پردازش امور توسط 4 هسته کم مصرف Cortex-A7 انجام می‌شود و وقتی نوبت به پردازش امور سنگین می‌رسد 4 هسته قدرتمند Cortex-A15 سکان امور را بدست می‌گیرد. این روش باعث افزایش طول عمر باتری در کنار بازده بالا می‌شود.

بزرگ‌ترین چالش‌های فعلی big.LITTLE مربوط به ابعاد بزرگ تراشه، دمای بالا در برخی شرایط و همچنین هزینه بالای ساخت سیستم-روی-یک-چیپ‌های مبتنی بر این معماری است. شایعه شده تلفن پرچم دارد جدید سامسونگ نیز بنا به همین دلایل قرار است به تراشه ساخت کوالکام تجهیز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات