سامسونگ از HomeSync، ست‌تاپ‌باکس اندرویدی با حافظه‌ای حجیم رونمایی کرد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ محصول جدیدی را ارائه نموده که تمام ویژگی‌های یک تلویزیون گوگل را دارد. این دستگاه رابط کاربری بهینه‌ای ندارد و هنگامی که از آن استفاده می‌نمایید با رابط کاربری اندروید مواجه می‌گردید. HomeSync مجهز به یک حافظه 1 ترابایتی است و می‌توان با استفاده از یک گوشی هوشمند آن را به دو طریق کنترل نمود.
تبلیغات

آیا این تصویر مربوط به یک Google TV است؟ پاسخ این است: بلی و خیر! دستگاه پخش‌کننده سامسونگ به نام HomeSync مجهز به اندروید 4.2 است و امکان دسترسی به فروشگاه گوگل پلی را فراهم می‌نماید، اما در هیچ کجای این دستگاه خبری از لوگوی گوگل نیست. سامسونگ نیز در مراسم رونمایی از این دستگاه هیچ سخنی از گوگل به میان نیاورد.

بگذارید این طور بگوییم: اگر به دنبال یک تلویزیون گوگل با هارد درایو یک ترابایت هستید، این محصول دقیقا چیزی است که به کارتان می‌آید. البته باید توجه داشته باشید که HomeSync بسیار شبیه به یک دستگاه اندرویدی است و می‌توان با گلکسی اس 3 آن را به راحتی به دو شکل کنترل کرد. در حالت اول نمایشگر گوشی فقط یک تاچ‌پد است که می‌توان با آن اشاره‌گر موس را بر روی این دستگاه کنترل کرد. در حالت دوم می‌توان از خود گوشی به عنوان یک دستگاه اشاره‌گر استفاده نمود، یعنی می‌توان گوشی را از راه دور به سمت HomeSync گرفت و اشاره‌گر موس را کنترل کرد. با لمس صفحه گوشی انتخاب انجام می‌گیرد. این امکان تنها توسط شتاب‌سنج‌های داخل گوشی میسر می‌گردد و در کمال تعجب نتیجه قابل قبولی را از آن شاهد هستیم. اما سوالی که همچنان باقی می‌ماند آن است که چرا باید آیکون‌هایی که برای صفحه لمسی طراحی شده‌اند را با استفاده از اشاره‌گر موس و از طریق دستگاهی که در دست داریم کنترل نماییم. آیا بهتر نبود که سامسونگ یک رابط کاربری اختصاصی که کار با آن راحت‌تر باشد را بر روی این دستگاه قرار می‌داد؟

هوم سینک، علاوه بر آن که می‌تواند برنامه‌های اندرویدی را اجرا نماید، می‌تواند محتوای نمایشگر گوشی شما را نیز به طور زنده بر روی صفحه بزرگ تلویزیون نمایش دهد، بدین طریق می‌توان تصاویر و فیلم‌های روی گوشی را بر روی نمایشگری بزرگ‌تر به اشتراک گذاشت. این دستگاه مجهز به یک حافظه یک ترابایتی از نوع دیسک سخت می‌باشد. شاید در کشورهایی که دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد، وجود این حافظه حجیم چندان کاربردی نباشد، ولی برای مناطقی مثل کشور ما بی‌شک این حافظه حجیم یک مزیت محسوب می‌گردد.

نظر شما درباره این محصول جدید چیست؟ این دستگاه در واقع یک گوگل تی‌وی است که یک هارد درایو یک ترابایتی و یک اشاره‌گر موس دارد که می توان با استفاده از یک گوشی آن را کنترل کرد. آیا این دستگاه با این ویژگی‌ها می تواند در بازار موفق باشد؟

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات