ال جی انتقال تصویر بازی از تلفن اندرویدی به تلویزیون با فناوری Miracast را به نمایش گذاشت

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
بخشی از غرفه ال جی در کنگره جهانی موبایل امسال به «فناوری ارسال اطلاعات اولترا اچ‌دی بصورت بی‌سیم» اختصاص داده شده است. در این بخش، تصویر یک بازی با رزولوشن 1080p از طریق تلفن اندرویدی بر روی نمایشگر خارجی 4K پخش می‌شود. در واقع تصویر 1080p به بصورت بی سیم و از طریق فناوری Miracast به تلویزیون منتقل شده و تلویزیون نیز این تصویر را به رزولوشن 4K تبدیل و پخش می‌کند.
تبلیغات

اگر به خاطر داشته باشید، مهمترین قابلیت جدید اندروید 4.2، پشتیبانی از Miracast بود، یک استاندارد برای پروتوکل نمایش وای‌فای که به ابزارهای تازه مانند نکسوس 4 اجازه می‌دهد تا صدا یا تصویر را به تلویزیون منتقل و در آن پخش کنند. جعبه‌های Miracast برای تلویزیون‌های معمولی وجود دارند و کاربر می‌تواند با خرید آنها ارتباط بین تلفن و تلویزیون را برقرار کند. قرار است به زودی تولیدکنندگان تلویزیون‌ها، سیستم Miracast را درون محصولات خود جای دهند تا ارتباط بین تلفن و تلویزیون بدون نیاز به ست-تاپ باکس اضافی میسر شود. ال‌جی پیش از این متعهد شده بود تا تلویزیون‌های تولیدی سال ۲۰۱۳ خود را با Miracast روانه بازار کند. به کمک این فناوری کاربر می‌تواند نرم ‌افزار و بازی‌های مورد علاقه خود را برروی صفحه نمایش بزرگ‌تر تلویزیون اجرا نموده و از آن لذت ببرد. اطلاعات بیشتر ...

میراکست برای انتقال محتوای تصویری از تبلت یا تلفن هوشمند به تلویزیون، برپایه Wi-Fi کار می‌کند. در نمونه‌ای که ال جی در MWC به نمایش گذاشته، انتقال تصویر به نرمی انجام می‌شود اما نرخ فریم در تلویزیون کمی کاهش یافته است.

اگر فناوری Miracast در تلفن و تلویزیون‌های آینده اضافه شود لذت اجرای بازی‌های اندرویدی از طریق صفحه‌های نمایش بزرگ تلویزیون‌ها دو چندان خواهد شد و شاید با پیشرفت بازی‌های موبایل، جایگاه کنسول‌های بازی خانگی نیز متزلزل گردد.

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات