انویدیا تلفن فونیکس را به نمایش گذاشت: تراشه 4 هسته‌ای قدرتمند Tegra 4i، صفحه نمایش 5 اینچ 1080p و دوربین 13 مگاپیکسل

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
اوایل این هفته انویدیا از اقدام مهم و بزرگ خود در کل تاریخ بخش موبایل این شرکت خبر داد و اویل سیستم-روی-یک-چیپ خود که دارای مودم LTE است را معرفی کرد. این تراشه که Tegra 4i نام گذاری شده پاسخ انویدیا به کوالکام است که این روزها اکثر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها تراشه‌های ساخت این شرکت را به تگرا انویدیا ترجیح می‌دهند. انویدیا برای نمایش عملکرد تراشه قدرتمند خود یک نمونه اولیه از تلفن هوشمند مجهز به Tegra 4i را با نام فونیکس در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشت.
تبلیغات

فونیکس تلفن قدرتمند انویدیا است که «قدرت و بازده تلفن‌های هوشمند رده بالای امروزی را دارد اما با قیمت تلفن های میانه قیمت فردا عرضه خواهد شد.» این تلفن از یک صفحه نمایش 5 اینچی 1080p و دوربین 13 مگاپیکسل برخوردار است و تنها برای نمایش قدرت Tegra 4i ساخته شده است.

از آنجایی که این تلفن یک نمونه اولیه است به بخش فیزیکی و کیفیت بدنه آن توجه خاصی نشده و کل بدنه از جنس پلاستیک ساخته شده است. اما تلفن بسیار باریک است و حتی در زمان اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی، تلفن به هیچ وجه گرم نمی‌شود. این بدین معناست که تراشه Tegra 4i به راحتی از پس اجرای بازی‌های سه بعدی سنگین گرافیکی تحت اندروید بر می‌آید.

فونیکس هنوز در ابتدای راه است و مشخص نیست که انویدا قصد داشته باشد این تلفن را روانه بازار کند یا فقط آن را برای نمایش قدرت دیگر تولیدکنندگان به تراشه Tegra 4iساخته است. اگر نگاهی به ویدیو بالا بیندازید متوجه می‌شوید که تلفن هنوز بطور کامل بهینه نشده است و با توجه به قدرت بالای پردازنده، در برخی شرایط تاخیر در انجام برخی از امور و همچنین حرکت غیر نرم بین قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل مشاهده می‌شود.

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات