پاوربای‌پراکسی یک روش جدید برای شارژ بی‌سیم معرفی کرد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
برای معرفی یک محصول با تکنولوژی خلاقانه، همیشه نیاز به سعی و خطا وجود دارد، تکنولوژی شارژ بی‌سیم هم از این قاعده‌ی کلی مستثنی نیست و تا به حال تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. هدف این است که اولاً محصول ارائه شده عمل شارژ را به درستی انجام دهد و ثانیاً افراد از محصول ارائه شده استقبال کنند. در نمایشگاه MWC 2013 هم تلاش‌ها ادامه دارد و PowerbyProxi محصول جدیدی برای شارژ به‌صورت بی‌سیم معرفی کرده که می‌خواهیم به بررسی بیشتر آن بپردازیم.
تبلیغات

کار این کمپانی شباهت زیادی به آنچه توسط فالتون معرفی شده بود دارد با این تفاوت که روند شارژ در این سیستم سریع‌تر است. در این روش از گیرنده‌ی کوچکی استفاده می‌شود که بازدهی آن به‌حدی بالا است که اگر آن را در برد پردازنده‌ی یک گوشی جاسازی کنیم، دمای سیستم بیش از حد بالا نمی‌رود.

تاکنون روش‌های معرفی شده در سطح صنعت گوشی‌ها، سرعت خوبی نداشتند و نسبت به روش معمولی شارژ با سیم، کندتر عمل می‌کردند. روشی که پاوربای‌پراکسی معرفی کرده سرعتی برابر با سرعت شارژ عادی توسط سیم دارد. البته این صرفاً یک ادعاست که باید اثبات شود. درواقع ادعای سازنده این است که این سیستم شارژ، تنها سیستمی است که می‌تواند سه وسیله‌ی مختلف را در آن واحد و با تمام قدرت شارژ کند.

فعلاً استاندارد خاصی برای چنین محصولاتی مشخص نشده و باید صبر کنیم تا همه چیز طبق استاندارد سنجیده شده و توسط سازندگان گوشی به کار گرفته شود. لذا در نمایشگاه MWC از مسئولان کمپانی پاوربای‌پراکسی در مورد کاربرد این تکنولوژی سؤال شده است. پاسخ این بوده که با 5 سازنده‌ی بزرگ باتری همکاری خواهند کرد و در 12 ماه آینده باتری‌های قلمی و نیم‌قلمی بی‌سیم نیز عرضه خواهند شد. در مورد زمان به کار گیری این روش در محصولاتی مانند تبلت‌، گوشی‌ و لپ‌تاپ هنوز قولی داده نشده اما به‌نظر می‌رسد که پاوربای‌پراکسی با سازندگان بزرگ همکاری می‌کند.

در دموی نمایشی این کمپانی چند گوشی مختلف بالاخص گوشی گلکسی اس 3 با بهره‌گیری از این روش شارژ بی‌سیم درکنار هم شارژ می‌شدند. حتی وقتی گوشی‌ها درست درکنار هم و در نزدیکی شارژر وایرلس قرار می‌گرفتند هم شارژ همگی به درستی صورت می‌گرفت. پد شارژ بی‌سیم به قدری هوشمند است که وجود اجسام مختلف فلزی در اطراف خود را نادیده گرفته و توان را روی گوشی‌ها متمرکز می‌کند.

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات