حضور اینترنت اکسپلورر 11 در ویندوز بلو قطعی شد

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اخبار و اطلاعات جدیدی در رابطه با نسخه آینده سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز بلو، از مقر این کمپانی به بیرون درز کرده است. بخش اول این اخبار مربوط به انتشار اسکرین شات هایی است که نشان از تغییرات عمده در کرنل NT داشتند. اما حالا Win8china در آخرین خبر خود تصاویری از نسخه تازه‌ای از ویندوز بلو منتشر کرده که در آن اینترنت اکسپلورر 11 در حال آماده شدن است. نسخه پیشین اینترنت اکسپلورر یعنی نسخه 10 در ویندوز 8 رونمایی شد و به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم دارد نسخه 1 این مرورگر را در سیستم عامل جدیدش یعنی ویندوز بلو به کار گیرد.
تبلیغات

اینترنت اکسپلور بر خلاف فایرفاکس و کروم، دیر به دیر بروز می‌شود و حالا به نظر می‌رسد مایکروسافت در سیستم‌عامل جدید خود یعنی ویندوز بلو قصد دارد همان مسیری که گوگل و فایرفاکس انتخاب نموده‌اند را دنبال کند و بروز رسانی اینترنت اکسپلور به نسخه بالاتر را در فاصله زمانی کوتاه‌تر انجام دهد.

هیچ اطلاعاتی در رابطه با امکانات و تغییرات اینترنت اکسپلورر 11 در دسترس نیست و مشخص نیست که آیا این مرورگر در دسترس کاربران ویندوز 7 نیز قرار خواهد گرفت یا خیر؛ با این حال به نظر می‌رسد ارتقاء این مرورگر به نسخه جدید در راستای افزوده شدن قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیاد در ویندوز 8 خواهد بود. طبق پیش‌بینی های Win8china نسخه پیش نمایش ویندوز بلو برای دریافت و استفاده عمومی و تست قابلیت‌های آن به همراه اینترنت اکسپلورر 11 در ماه های آینده منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد ویندوز بلو در سال آینده و به موازات ساخت سخت افزارهای جدید از سوی سازندگان به طور رسمی آغاز به کار خواهد نمود، منطقی است از مایکروسافت انتظار برود که آزمایش عمومی آن را از تابستان امسال آغاز کند.

مایکروسافت تا کنون از هر گونه اظهار نظر در رابطه با سیستم عامل جدیدش خودداری کرده است؛ با این حال این کمپانی اخیراً در مطلبی با موضوع استخدام به صورت کاملاً تصادفی وجود آن را تأیید کرده بود. اگر چه بیشترین تمرکز بر روی خود ویندوز است، با این حال مایکروسافت همزمان با ویندوز بلو در حال کار بر روی بروز رسانی ویندوزفون و سایر سرویس هایش نظیر Outlook.com نیز می باشد. البته این بروز رسانی ها به طور همزمان منتشر نخواهند شد؛ اما با این حال آن‌ها بخشی از برنامه گسترده مایکروسافت برای هماهنگ سازی هر چه بیشتر نرم‌افزارها و خدمات این کمپانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات