دسته DuakShock 4 به همراه بازی از راه دور در پلی استیشن 4 نهایی شده‌اند

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
اگر از علاقه‌مندان حرفه‌ای و پیگیر کنسول‌های بازی باشید، مطمئناً با گزارش کامل معرفی پلی استیشن 4 همراه بوده اید. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم نسخه جدید کنسول بازی سونی، دسته جدید آن ملقب به DualShock 4 است. در ادامه این مطلب یادداشتی را در رابطه با ویژگی‌های این دسته مشاهده خواهید کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تنها سخت‌افزاری که در طول مراسم معرفی پلی استیشن 4 سونی روی سن به نمایش گذاشته شد دسته دوباره طراحی شده سونی به‌نام DualShock 4 بود. سونی خود کنسول بازی پلی استیشن 4، دوربین Eye و حتی نسخه جدید کنترل حرکتی Move را نمایش نداد. هرچند که غیبت خود کنسول باعث بروز اخبار مختلف امروز شد، جک ترتون از SCSA به بیان این نکته پرداخته که «اجزای داخلی این کنسول هنوز در حال توسعه از نظر مشخصات فنی و طراحی نهایی است». با این حساب، چگونه می‌شود معرفی یک قطعه از این کنسول سونی را به‌عنوان محصول نهایی نام برد؟ همان‌طور که آقای شوهی یوشیدا، رئیس استودیو بین‌المللی سونی در مصاحبه‌ای بیان کرده است: «این یک معرفی نزدیک به نهاییست. ترفند ها و تغییرات کوچک دیگری نیز در حال انجام است».

متأسفانه، او در این مصاحبه این نکته را نیز اعتراف کرده است که کاربران به‌زودی از این تغییرات آگاه نخواهند شد. بهترین پیشنهادی که او می‌توانست برای زمان اعلام این تغییرات نهایی به ما بدهد این بود: «فکر می کنم در E3 نمایش داده شود». همچنین او سونی را به خاطر دردسترس نگذاشتن سخت‌افزار به‌صورت عمومی با وجود وساطت او با تیم روابط عمومی برای مدیریت زمان، سرزنش کرد. همچنین او گفت: «من از تیم روابط عمومی درخواست کردم که آیا ما می‌توانیم به شما اجازه لمس این کنسول را بدهیم. اما مهندسین سخت‌افزار ما تمایلی به ارائه جزئیات بیشتر به رسانه‌ها ندارند». همچنین او در پاسخ به این سؤال که: «آیا اسرار خاصی در کار است؟» درحالی‌که لبخند به لب داشت گفت: «البته».

طبق گفته یوشیدا، جابجایی روی ویتا و قابلیت‌های بازی از راه دور PS4 (که به شما اجازه خواهد داد هر بازی در PS4 را ازطریق استریمینگ روی ویتا نیز بازی کنید) قابل مقایسه با قابلیت‌های بازی از راه دور پلی استیشن ۳ نخواهد بود. بر این اساس سونی از همه توسعه دهنگان خواسته است تا پیش از انتشار کدهای نهایی، بازی خود را با قابلیت‌های بازی از راه دور ویتا نیز آزمایش نمایند. همچنین او گفته است: «توسعه‌دهندگان می‌توانند با بکارگیری بازی‌ از راه دور، کنترل های خاص را برای ویتا پیاده‌سازی کنند». یوشیدا در توضیح این موضوع افزوده است: «برخی از بازی‌های کنسول ویتا از گوشه‌های صفحه برای اضافه کردن دکمه های متننی استفاده کرده‌اند که من فکر می‌کنم این قابلیت به خوبی کار می‌کند و به آسانی قابل مشاهده است. بنابراین این‌ها مواردی هستند که من مایلم توسعه‌دهندگان در بازی از راه دور پلی استیشن ویتا اعمال نمایند».

وی همچنین به جهت عدم نمایش جعبه نهایی کنسول عذرخواهی کرد و در میان این مصاحبه اتاق مملو از روزنامه نگاران را ترک کرد. تصور ما این است که سونی در ارائه اطلاعات کامل کمی صرفه‌جویی کرده تا موارد تکمیلی را در E3 ارائه کند. همچنین این امکان وجود دارد که معرفی پلی استیشن ۴ پلاس نیز در لیست برنامه‌های سونی باشد. چراکه وقتی از یوشیدا در مورد کنسول بعدی سونی سؤال شد، او پاسخ داد: «من پاسخ سؤال شما را می دانم؛ اما ما در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. من هم مشتاقم تا آن را ببینم».

ما هم مشتاق دیدن محصول بعدی سونی هستیم! شما چطور؟!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات