سرفیس RT هک شده می‌تواند برنامه‌های x86 را اجرا کند

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربر XDA ویندوز RT را هک کرده تا اپلیکیشن‌های X86 را اجرا کند.
تبلیغات

یکی از اعضای انجمن توسعه دهندگان XDA توانسته ابزاری را توسعه دهد که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از اپلیکیشن‌های x86 را بر روی تبلت سرفیس RT که مجهز به پردازنده ARM است، اجرا کرد. در ادامه جزئیات بیشتر مربوط به این ابزار را مطالعه کنید.

یکی از خوره‌های انجمن XDA توانسته‌ معجزه دیگری را رقم بزند. وی ابزاری را ارائه کرده‌اند که فعلا در مرحله بتا است و می‌تواند بسیاری از اپلیکیشن‌های ویندوز x86 را بر روی ویندوز RT اجرا کنید.

البته خیلی هم هیجان‌زده نشوید! فعلا برنامه‌هایی چون فتوشاپ یا اتوکد ۲۰۱۳ بر روی این تبلت مبتنی بر پردازنده ARM قابل اجرا نیستند، ولی این ابزار بسیار کاربردی به نظر می‌رسد، چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌های سبک مثل WinRAR یا حتی بازی‌هایی چون Heroes و Might&Magic را به خوبی اجرا می‌نماید.

عضو انجمن XDA که این ابزار را توسعه داده است، قصد دارد تا کاربران بیشتری را به استفاده از آن ترغیب کند و در صفحه مربوط به این ابزار در XDA لیستی از برنامه‌هایی که با آن کار می‌کنند یا نمی‌کنند را نوشته است و همچنان روی این کار می کند تا برنامه‌های بیشتری را از این طریق روی سرفیس قابل اجرا کنید. وی در پستی نوشته است که این ابزار دستورات x86 را شبیه‌سازی کرده و API های ویندوز را با کمی تغییرات به هسته ویندوز RT می‌آورد و بدین صورت اپلیکیشن‌های x86 بر روی تبلت مبتنی بر ARM قابل اجرا می‌گردند.

طبیعتا برای استفاده از این ابزار باید سرفیس RT خود را با ابزار دیگری جیلبرک کنید. سایر ابزارهای مورد نیاز را نیز می‌توانید در صفحه مربوط به این ابزار در XDA بیابید.

در صورتی که صاحب یک تبلت سرفیس RT هستید و می‌خواهید این ابزار را امتحان کنید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان زومیتی‌تان در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات