کروم برای ویندوز، OS X و لینوکس به یک لانچر اپلیکیشن مجهز می‌گردد

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
حالت ذخیره نیرو و ذخیره رم گوگل کرم
کروم تحت ویندوز قابلیت‌های کلیدی سیستم‌عامل Chrome Os را در دسترس کاربران ویندوز قرار داد.
تبلیغات

نسخه توسعه دهندگان مرورگر کروم برای ویندوز یکی از قابلیت‌های کلیدی سیستم‌عامل مبتنی بر فضای ابری Chrome OS را برای کاربران ویندوز ارائه کرده است. این نسخه جدید مجهز به لانچر سیستم عامل کروم است. در ادامه با زومیت همراه باشید.

کروم‌بوک‌ها با سیستم‌عامل Chrome OS مدتی است که از یک لانچر کاربردی برای اپلیکیشن‌های تحت وب خود بهره می‌برند. اما حالا کاربران ویندوز نیز می‌توانند با دانلود نمودن آخرین نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان مرورگر کروم برای ویندوز (dev channel) به این ویژگی دست یابند. البته برای آن که لانچر بر روی نوار وظیفه ظاهر گردد، کاربران باید یک پکیج اپلیکیشن کروم را نیز نصب نمایند. این پکیج در سه زبان HTML ،CSS و JavaScript نوشته شده و خارج از مرورگر به صورت آفلاین کار می‌کند.

اپلیکیشن‌های این پکیج هنوز در فروشگاه وب کروم موجود نیستند، اما توسعه دهندگان می‌توانند برانامه‌های مخصوص خود را در این قالب تهیه کنند یا با مراجعه به Chromium Blog چند پیشنهاد مناسب برای نصب اپلیکیشن را دریافت کنند.

این لانچر به زودی برای کاربران Mac OS X و لینوکس نیز ارائه خواهد شد، اما هنوز معلوم نیست که این ویژگی چه زمانی بر روی نسخه اصلی کروم در دسترس خواهد بود.

برای توضیحات بیشتر و دریافت این نسخه از کروم می‌توانید به Chromium Blog مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات