استیو بالمر درباره سرفیس، ویندوز 8 و آینده مایکروسافت صحبت نمود

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
ژورنال تکنولوژی دانشگاه MIT، اخیرا مصاحبه‌‌ای را با مدیر عامل کمپانی مایکروسافت ترتیب داده و استیو بالمر در این مصاحبه از آینده محصولات خود سخن گفته است. در ادامه می‌توانید بخش‌های گزیده این مصاحبه را مطالعه فرمایید.
تبلیغات

استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، اخیرا مصاحبه‌ای را با نشریه داخلی تکنولوژی دانشگاه MIT داشته و درباره سرفیس، ویندوز 8 و آینده مایکروسافت و حرکت این کمپانی به سوی تبدیل شدن به یک کمپانی تولیدکننده محصولات سخت‌افزاری و ارائه‌دهنده سرویس‌ها سخن گفته است.

در این مصاحبه وقتی بالمر درباره سرفیس صحبت می‌کرد، به این نکته اشاره کرد که دیگر این محصول به یک تجارت مستقل و مجزا تبدیل شده و جایگاه واقعی خود را در بازار پیدا کرده است.

من بسیار خرسندم از این که توانستیم سرفیس را عرضه نماییم. من معتقدم که این محصول با سخت‌افزار و نرم‌افزاری یکپارچه، نه تنها برای مایکروسافت، بلکه برای کل اکوسیستم ویندوز بسیار مهم است... سرفیس یک بخش مهم از تجارت ماست. در قلمرویی که بیش از 350 میلیون PC ویندوزی وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت که سرفیس بتواند حکمرانی کند، ولی مسلما بازار ویژه خود را دارد.

بالمر در رابطه با آینده سرفیس و ارتباط با شرکای سخت‌افزاری هم گفت که ایده یک کامپیوتر به همراه یک قلم دیجیتال سال‌ها در مایکروسافت مطرح بوده ولی شرکای سخت‌افزاری، هیچ‌گاه چنین ایده‌ای را عملی ننموده‌اند. حالا با حضور تبلت سرفیس پرو که مجهز به تکنولوژی Wacom نیز می‌باشد، شرکای سخت‌افزاری ما نیز ترغیب شده‌اند که محصولات مشابهی را بسازند.

وی همچنین درباره سایر محصولات مایکروسافت مثل مجموعه آفیس و ایکس‌باکس سخن گفت. بالمر در این مصاحبه می‌گوید که این محصولات توانسته‌اند به شکل بی‌رقیبی در بازار پیشتازی کنند، ولی ممکن است همین محصولات نیز در آینده دستخوش تغییراتی شوند، چرا که تعریف مایکروسافت از آینده بهره‌وری، تفریح و بازی و ارتباطات در حال تغییر است. وی معتقد است که در آینده نرم‌افزارها به شکل یکپارچه ارائه خواهند شد.

البته در این مصاحبه حرف جدیدی زده نشد، اما نشان می‌دهد که مایکروسافت مصرانه بر روی چند محصول کلیدی خود متمرکز شده و روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است. برای مطالعه کل این مصاحبه می‌توانید به وب‌سایت MIT Technology Review مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات