دوربین 1.8 گیگاپیکسلی دارپا یک شی 6 اینچی را از فاصله 6100 متری تشخیص می دهد

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین 1.8 گیگاپیکسلی دارپا که قرار است روی هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند با وضوح بالایی اجسام را بزرگنمایی کرده و کوچکترین اجسام را از فواصل بسیار دور تشخیص دهد. این دوربین در هر ثانیه 600 گیگابایت اطلاعات تولید می‌کند.
تبلیغات

مرکز پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته (دارپا) اطلاعات جزئی‌تری را درباره ARGUS-IS، دوربین 1.8 گیگاپیکسلی خود منتشر نموده است. این دوربین بر روی هواپیماهای بدون سرنشین نصب خواهد شد و می‌تواند یک هدف با ابعاد 6 اینچ را از فاصله 20,000 فوت (6100 متر) تشخیص دهد. این دوربین فوق‌العاده که یکی از بالاترین رزولوشن‌ها در بین سیستم‌های اینچنینی در دنیا را دارد، می‌تواند مساحت 10 مایل مربع را تحت نظر داشته باشد و اهداف مختلف را با وضوح بالا بزرگنمایی کند.

این دوربین از 368 سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به صورت یک آرایه تلسکوپی چیده شده‌اند، تا بتوانند پرنده در حال پرواز و انسان‌های در حال حرکت روی سطح زمین را تشخیص دهند. ARGUS مخفف سیستم تصویربرداری Autonomous Real-Time Ground Ubiquitous Surveillance (به معنی سیستم تجسس خودکار زنده زمین) است.

این سیستم در هر ثانیه 600 گیگابایت اطلاعات را تولید می‌کند که در همانجا پردازش شده و برای استفاده در آینده ذخیره می‌گردد. عملا امکان این وجود ندارد که این حجم از اطلاعات توسط آرگوس به اتاق کنترل فرستاده شود و به همین دلیل هم، دارپا سیستم Persistics را ایجاد کرده تا بتوان در منطقه‌ای که هواپیما از روی آن در حال پرواز است، به نقاط خاصی اشاره کرد و آن را دقیق‌تر مشاهده نمود.

ویدئوی زیر به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ARGUS می‌تواند به تجسس در هوا بپردازد. این ویدئو از فاصله 20,000 فوتی گرفته شده است، پس حتما می‌توانید تصور کنید که اگر کمی ارتفاع کمتر بود چه جزئیاتی قابل مشاهده بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات