چطور منوی Send To ویندوز 8 را سفارشی کنیم؟

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
منوی Send To در ویندوز به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی فایل‌های خود را به قسمت‌های که بیشتر با آن‌ها سر و کار دارد، ارسال نماید. به عنوان مثال از طریق این منو می‌توانید به سادگی فایل مورد نظر خود را به روی دسکتاپ منتقل نموده یا آن را به حافظه خارجی کپی کنید. اما نحوه ویرایش آیتم‌های موجود در منوی Send To با ویندوز 7 متفاوت است، به همین دلیل در ادامه روش بسیار ساده‌ای را برای ویرایش این آیتم‌ها آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

شما می‌توانید فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را به منوی Send To بیفزاید. به عنوان مثال اگر برنامه فوتوشاپ را به این لیست اضافه کنید به راحتی می‌توانید فایل مورد نظر خود را از طریق کلیک راست برروی فایل و آیتم‌های موجود در منوی Send To انجام دهید.

اگر شما قصد دارید تا فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را به منوی Send To بیافزایید تنها کافسیت کلیدهای ترکیبی Win+R را فشرده و در Run عبارت زیر را اجرا کنید:

Shell:sendto

در این حالت یک فولدر برای شما نمایش داده می‌شود. این دستور در واقع میانبر برای دسترسی به فولدر زیر است:

%UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

حال برای اضافه کردن آیتم به لیست Send To تنها کافیست شورت‌کات فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را در فولدر Send To کپی کنید. توجه داشته باشید که باید شورت کات را در این فلودر کپی کنید نه خود فولدر یا فایل اجرای نرم افزار مورد نظر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات