جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته - قسمت یک

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و علم به‌طور هم‌زمان علاقه‌مند هستید، از این مقاله لذت خواهید برد. ما جذاب‌ترین تصاویر علمی هفته گذشته را برایتان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از شهاب‌باران روسیه گرفته تا پاهای مصنوعی لاک پشت‌های دریایی و بازسازی صورت پادشاه فرانسه را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.
تبلیغات

شهاب‌باران

شهاب سنگی که روز جمعه به منطقه‌ی اورال در مرکز روسیه اصابت کرد حداقل 1000 زخمی برجای گذاشت. بسیاری از ساکنین منطقه با استفاده از دوربین تلفن‌ همراه خود صحنه‌های جالبی را از این رویداد ثبت کرده‌اند.

01 week item

خروش دریا

اقیانوس اطلس دیوانه شده و در خلال طوفانی که ساحل شرقی ایالات متحده را درنوردید، موج‌های سهمگین دیواره‌ی ساحلی در وینتروپ واقع در ایالت ماساچوست را مورد هجوم خود قرار داده‌اند.

02 week item

پاهای مصنوعی

«یو» (Yu) نام لاک‌پشت دریایی 25 ساله‌ای است که در پارک آبی سوما در بندر کوبه در ژاپن زندگی می‌کند؛ این هفته این جاندار دریایی بیست و هفتمین جفت از پاهای مصنوعی خود را آزمود.

03 week item

چرخش در آسمان

شوالیه‌های روس در نمایشگاه هوایی هندوستان 2013 که در شهر بنگلور برگزار شد، در حال نمایش حرکات آکروباتیک با هواپیمای سوخوی SU-27 هستند.

04 week

طوفان در رم

در روزی که پاپ بندیکت شانزدهم رسماً اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند، آسمان به خروش آمد و صاعقه‌ای به بلندای ساختمان سنت پیتر در واتیکان برخورد کرد!

05 week

هدیه عشق

24 ساعت پیش از روز عشاق (ولنتاین)، غواصی در آکواریوم سان‌شاین توکیو در حال دادن غذا به یک کوسه است. غذای این حیوان دهشتناک از گوشت ماهی مرکب است که با سلیقه به شکل قلب درآمده است.

06 week

دیده‌بان سیاره

ناسا، سازمان فضایی ایالات متحده در تکاپو برای ارسال ماهواره‌ی لندست 8، بزرگ‌ترین ابزار برون سیاره‌ای ساخت بشر به منظور دیده‌بانی از کره زمین است. قرار است این ماهواره به کمک موشک اطلس 5 به فضا پرتاب شود.

07 week

گشت زمستانی

میرکت‌ها (گربه‌های باتلاق) از لانه‌شان در باغ‌وحش مولوز (Mulhouse) واقع در فرانسه بیرون زده‌اند تا پس از بارش سنگین برف در منطقه آلزاس نگاهی از نزدیک بیاندازند و آب و هوایی عوض کنند.

08 week

پرتره‌ی شاه شهید

سه سال پس از شناسایی جمجمه‌ی شاه شهید فرانسه، دانشمندان موفق به بازسازی صورت وی شده‌اند.

09 week

پیامکی از دیار ...

زمانی که زندانبان‌ها مشغول جستجوی سلول‌های زندانی در سریلانکا بودند، صدای زنگ تلفن همراهی آن‌ها را به یکی از زندانیان مشکوک کرد تا اینکه نهایتاً آن‌ها یک گوشی تلفن همراه و هندزفری آن را در مقعد زندانی 58 ساله‌ یافتند.

10 week
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات