باتری USC: ذخیره سه برابری انرژی و شارژ کامل تنها در 10 دقیقه

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
کارشناسان همیشه در حال تحقیق و بررسی پیرامون انواع باتری و تولید محصولات تازه‌تری هستند که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شارژ شده و طول عمر بسیار بالایی داشته باشند. به نظر می رسد متخصصان دانشگاه USC در این مسیر موفقیت‌های چشمگیری بدست آورده‌اند. در همین راستا، مهندسان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به ماده‌ای دست پیدا کرده‌اند که حداقل خطا را داشته و می‌تواند قابلیت‌های کلیدی زیادی را در نسل آتی باتری‌ها به وجود آورد.
تبلیغات

آنها با بهره از مواد متخلخل که در حقیقت همان نانوسیم‌های منعطف سیلیکونی است، آنود باتری‌های لیتیومی را به نحوی توانمند ساخته‌اند که بیشترین ظرفیت را داشته باشند، و در عین حال با بهره از وی‍ژگی‌های سیلیکون بتواند با حداقل زمان و هزینه، شارژ شده و مدت زیادی انرژی را در خود ذخیره کند. بدین ترتیب بر خلاف تلاش‌های ناموفق پیشین که از صفحات سیلیکونی استفاده می‌شد، می‌توان از این نانوسیم‌ها برای تولید باتری‌هایی با طول عمر بسیار زیاد بهره‌برداری کرد.

این دست باتری‌های نوین سه برابر بیشتر از نسل‌های پیشین انرژی الکتریکی را در خود نگهداری می‌کنند و می‌توان تنها در مدت ده دقیقه به طور کامل شارژ شوند. از این گذشته طول عمر این باتری‌ها بییش از 2,000 سیکل (چرخه) شارژ خواهد بود.

تمامی این خصوصیات موجب شده تا این دست باتری‌های نسل آینده، جذابیت‌های بسیار زیادی داشته باشند و بتوان از آنها در دنیای حقیقی نیز به خوبی استفاده کرد. محققان پیش‌بینی می‌کنند که در آینده‌ای نزدیک و در 2 تا 3 سال آتی در اغلب محصولات الکترونیکی و گجت‌ها شاهد این باتری‌های جدید سیلیکونی باشیم به نحوی که دیگر کاربران از وابستگی به پریزهای برق شهری رهایی پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات