تماشا کنید: برخورد شهاب سنگ به روسیه صدها نفر را زخمی و چندین ساختمان را تخریب کرد

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دیروز جمعه 27 بهمن ماه شهاب سنگ چند تنی در سواحل دریاچه‌ای در نزدیکی شهرک چبارکول، واقع در حدود دویست کیلومتری جنوب یکاترینبورگ سقوط کرده است. افرادی که سقوط این شهاب سنگ را از مناطق اطراف مشاهده نموده‌اند آن را شبیه سقوط هواپیما یا گلوله آتشین توصیف نموده‌اند. زمانی که شهاب سنگ به زمین برخورد نموده، چیزی شبیه به زمین لرزه رخ داده و شیشه‌ پنجره تعدادی از ساختمان‌ها شکسته و باعث فرو ریخت سقف کارخانه‌ها شده است.
تبلیغات

چلیابینسک واقع در حدود هزار و پانصد کیلومتری جنوب مسکو، یک شهرک صنعتی با تعدادی کارخانه، یک نیروگاه اتمی و مرکز ذخیره و پردازش پسمانده سوخت نیروگاهی است. کارشناسان گفته‌اند که پس از ورود این شهاب به جو زمین، بخش عمده آن سوخته و قسمت هایی از بدنه اصلی در نقاط مختلف پراکنده شده است.

شیشه پنجره ساختمان ها تا فاصله دویست کیلومتری محل اصابت قطعه اصلی شهاب‌سنگ شکسته و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قطعات کوچکتر این جرم آسمانی تا نواحی سیبری هم پراکنده شده است.

سرگئی سرکوف یکی از ساکنان چلیابینسک به بی بی سی گفته که شهر برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مثل "منطقه جنگی" شده بود.

چند دقیقه بعد پنجره ناگهان باز شد و انفجاری عظیم رخ داد. بعد از آن هم چند انفجار کوچکتر شنیدم.

براساس گزارش‌ها قطعات کوچک‌تر شهاب سنگ بعد از برخورد با زمین بر فراز منطقه تیومن در سیبری ریخته شده‌اند.

سقوط اینگونه شهاب سنگ‌ها در روسیه نادر بوده اما گفته می شود سقوط یک شهاب سنگ مشابه در سال 1908 منطقه ای به وسعت 2,000 کیلومتر مربع در سیبری را زیر و رو کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات