اچ‌پی تبلت اندرویدی با تراشه تگرا 4 تولید خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد، اچ‌پی قصد دارد مجددا به بازار تبلت باز گردد و این بار یک تبلت اندرویدی را با سیستم-روی-یک-چیپ تگرا 4 تولید کند. HP پیش از این نیز بازار تبلت‌ها را با TouchPad که مجهز به سیستم‌عامل WebOS بود آزمایش کرد و پس از عدم استقبال کاربران به طور کامل این بخش از بازار را رها کرد. اما حالا گزارش شده که اچ‌پی قصد دارد شانس خود را در اکوسیستم اندروید گوگل بیازماید و یک تبلت اندرویدی را روانه بازار کند.
تبلیغات

ریدرایت گزارش کرده که تبلت اچ‌پی مجهز به تراشه تگرا 4 انویدا است، سیستم-روی-یک-چیپی که در CES امسال معرفی شد و انویدیا امیدوارم است تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر معماری ARM از آن در محصولات خود استفاده کنند. Tegra 4 دارای 4 هسته‌ ARM Cortex A-15 و 72 هسته GeForce است.

جالب است بدانید که هرچند اچ‌پی تبلت ویندوز 8 تولید می‌کند اما قصد ندارد فعلا روی ویندوز آرتی سرمایه گذاری کند و در عوض به اندروید گوگل روی آورده است. HP یکی از تولیدکنندگان مطرح کامپیوتر در دنیاست و مشتریان تجاری بسیاری دارد. اگر این کمپانی به اکوسیستم گوگل به پیوندد، قدرت گوگل در نبرد دنیای موبایل تقویت خواهد شد.

اچ پی تا اینجای کار در دنیای موبایل موفقیت چندانی نداشته است، این کمپانی در سال 2010 شرکت Palm را به قیمت 1.2 میلیارد دلار خرید و صاحب سیستم‌عامل webOs گردید، اما کمی بعد مجبور شد تولید موبایل‌های خود را متوقف کند و در واقع شکست بزرگی را متحمل گردید. اما HP هنوز رهبر بازار کامپیوترهای شخصی است و ممکن است به کمک اندروید بتواند در بازار موبایل نیز مطرح شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات