برخی از امکانات سیستم‌عامل اوبونتو را به در تلفن اندرویدی خود تجربه کنید

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش سیستم عامل اوبونتو برای تلفن‌های هوشمند معرفی شد، سیستم‌عاملی که به‌زودی روی برخی از تلفن‌های هوشمند نصب خواهد شد تا به نبرد با اندروید، بلک بری، iOS و ویندوز فون بپردازند. اوبونتو امکانات جالب و جذابی دارد و رابط کاربری آن نیز با آنچه پیش از این در موبایل‌ها تجربه کرده‌ایم، کاملاً متفاوت است. حال اگر شما هم قصد دارید این سیستم‌عامل را در تلفن هوشمند اندرویدی خود تجربه کنید در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رابط کاربری اوبونتو موبایل، دارای قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد و جذابی است که این سیستم‌عامل را از دیگر رقبا مجزا می‌کند. حرکت انگشت از لبه‌های صفحه نقش مهمی را در حرکت بین قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل و انجام برخی از امور ایفا می‌کند. اگر انگشت خود را از هر کدام از 4 لبه تلفن روی نمایشگر بکشید، قادر خواهید بود تا بین اپلیکیشن‌ها سوئیچ کنید یا محتوای خاصی را جستجو کنید. اگر از لبه چپ انگشت خود را یک حرکت کوتاه به سمت راست دهید یک داک کوچک از اپلیکیش‌های محبوب روی صفحه‌نمایش داده می‌شوند، حال اگر همین کار با حرکت بلندتر (یعنی انگشت خود را در طول صفحه از چپ به راست بکشید) لیست کاملی از نرم افزارهای در حال اجرا نمایش داده می‌شود. اگر صفحه را از لبه راست به چپ لمس کنید بین نرم افزارهای در حال اجرا سوئیچ می‌شود، درست مانند قابلیتی که در ویندوز 8 وجود دارد و البته با کشیدن انگشت از گوشه چپ به راست صورت می‌پذیرد.

اگر شما هم قصد دارید اوبونتو را تجربه کنید نیازی نیست تا عرضه تلفن‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل صبر کنید و می‌توانید نرم افزار آن را روی تلفن خود نصب کرده و برخی از امکانات آن را مشاهده کنید.

نرم افزار Ubuntu Phone Experience به شما این امکان را می‌دهد تا فهرستی از اپلیکیشن‌های خود را در سایدبار قرار داده و آن را سفارشی کنید. این اپلیکیشن روی اندروید 1.6 به بالا نصب می‌شود. چندی پیش این اپلیکیشن در Play Store وجود داشت اما بنا به دلایل نامعلوم از آنجا حذف شد. البته شما هنوز هم می‌توانید ازطریق انجمن XDA آن را دانلود و روی تلفن خود نصب کنید و از آن لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات