بهترین گوشی های هوشمند سال 2012 از دید کاربران زومیت: بیش از ده هزار رای برای یک نبرد هوشمند

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
مطالعه 7 دقیقه
بعد از مقاله جنجال بر انگیز زومیت در رابطه با انتخاب بهترین تلفن هوشمند سال 2012 از دید تیم زومیت بنا به درخواست کاربران عزیز، تصمیم به برگزاری رای گیری در همین راستا نمودیم. کاندیداها هر کدام بسته به میزان موفقیت در بازار و میزان توان فنی‌شان انتخاب شده بودند و درمعرض رای شما قرار گرفتند. بیش از ده هزار نفر در این رای گیری بزرگ شرکت کردند که در فضای سایبری کشورمان یک رقم بزرگ به حساب می‌آید. نتیجه این رای گیری را در ادامه مشاهده خواهید کرد و در کنار آن، رده‌بندی شما عزیزان را با رده‌بندی تیم زومیت مقایسه خواهیم کرد.
تبلیغات
apple-iphone-5-white

1- آیفون 5 شرکت اپل با 23.1 درصد آرا (رتبه در رده‌بندی تیم زومیت 3)

انتظار حضور آیفون 5 در رتبه یک تا حدی هم دور از انتظار بوده و هم تا حدی قابل پیشبینی. دور از انتظار به این دلیل که دوستداران اندروید در ایران بسیار زیاد هستند و به دلایل مختلف از جمله هزینه کمتر، حمایت بیشتر و مسائل دیگر، اندروید در ایران قابل استفاده‌تر است. قابل پیشبینی به این دلیل که جبهه iOS تنها یک پرچم‌دار دارد و رای دادن را برای دوستداران این سیستم عامل سریع و راحت می‌‎کند. در هر صورت آیفون 5 به رای شما عزیزان به‌عنوان بهترین تلفن هوشمند سال 2012 در رتبه یک قرار گرفته است.

lumia920b

2- لومیا 920 شرکت نوکیا با 22.2 درصد آرا (رتبه در رده‌بندی تیم زومیت 2)

رتبه دوم واقعا لایق این تلفن هوشمند است، دلیل آن هم این است که در قلب بسیاری از ما نیز این تلفن هوشمند در رتبه دوم قرار دارد. گوشی که همه ما آن را به دلیل زیبایی خیره کننده و امکانات فراوانش دوست داریم اما شاید در هنگام خرید، اکوسیستم نا آشنای ویندوز و قیمت بالای آن ما را منصرف کند. این گوشی هم از دید شما عزیزان و هم از دید تیم زومیت در رتبه دو قرار گرفته است و نشان می‌دهد تا موفقیت لومیا برای بدست آوردن دل دو جبهه اندروید و iOS هنوز چند قدم باقی مانده است.

samsung-i9300-galaxy-s-iii-glossy-white

3- گلکسی اس 3 با 19.2 درصد آرا (رتبه در رده بندی تیم زومیت 5)

این تلفن هوشمند موفق‌ترین گوشی در بازار اندروید بوده است. تلفن هوشمندی که با وجود طراحی ارگونومیک و مشخصه‌های فنی مناسب توانست در بازار بسیار رقابتی اندروید ده‌ها میلیون خریدار را به سمت خود بکشد. اما این تلفن هوشمند نیز برای برچیدن رقبا و بدست آوردن دل همه دوستداران تکنولوژی راه بسیاری دارد. گلکسی اس 3 با اختلاف ناچیزی به رای شما عزیزان در رتبه سوم قرار گرفت و در رده بندی تیم زومیت در رتبه پنجم قرار داشت.

4- گلکسی نوت 2 با 13.8 درصد آرا (رتبه در رده بندی تیم زومیت 4)

ابر قدرت اندرویدی که با وجود اندازه نامتعارف توانسته میلیون‌ها دستگاه را به فروش برساند. شما عزیزان همانند تیم زومیت، این گوشی پر امکانات و قدرتمند را در رتبه 4 قرار دادید تا بار دیگر اثبات شود که بازار خواهان فبلت است و شرکت‌هایی که به این بازار گزینه مناسب ارایه کنند حمایت خریداران را خواهند داشت.

nexus4

5- نکسوس 4 شرکت ال جی و گوگل با 5.6 درصد آرا (رتبه در رده بندی تیم زومیت 1)

یک ابرقدرت دیگر از بازار اندروید با همکاری ال جی و گوگل. این گوشی بسیار با کیفیت و قدرتمند با قیمت بسیار مناسب وارد بازار جهانی شد و توانست دوباره استاندارد جدیدی را برای قیمت گذاری محصولات الکترونیکی ثبت کند. هیچ محصول پرچم‌دار اندرویدی با این امکانات و قیمت 299 دلار وجود نداشته است و امیدواریم که این رویه بعدها نیز ادامه یابد. یکی از دلایلی که تیم زومیت این گوشی را در رتبه یک قرار دادند اهمیت بسیار بالای ارزش دریافتی مشتری در ازای بهای گوشی بوده است.

6- اکسپریا T شرکت سونی با 4.9 درصد آرا (در رده بندی تیم زومیت حضور نداشت)

پرچم‌دار سال گذشته سونی که در رده بندی تیم زومیت حضور نداشت و به رای شما عزیزان در رتبه ششم قرار گرفت. به راستی از لحاظ فنی این تلفن هوشمند از دیگر رقبا چیزی کم ندارد، اما متأسفانه شرکت سونی با وجود گذشته طلایی در طراحی و تولید محصول و دارا بودن تکنولوژی‌های اختصاصی فراوان در حوزه‌ی نمایشگر، دوربین، بدنه و غیره، در سال 2012 موفق به تولید یک محصول رویایی که لایق نام سونی باشد نشده بود. بااین‌حال این محصول قدم‌های درستی را به سوی این هدف برداشته و لایق رتبه ششم است.

7- اچ تی سی Butterfly J با 3.3 درصد آرا (رتبه در رده‌بندی تیم زومیت 7)

زمانی بود که تلویزیون‌های Full HD یک محصول رده‌بالا به حساب می‌آمد و خریداران هزاران دلار هزینه می‌کردند که دو مگاپیکسل را در یک صفحه 40 تا 50 اینچی جای دهند. حال در سال 2012 شرکت اچ تی سی که معمولاً در پایه‌گذاری استانداردهای جدید در حوزه تلفن هوشمند استاد است، در رقابت رزولوشن نیز رتبه نخست را داشته و همان تعداد پیکسل را در 5 اینچ به یاری تولیدکنندگان نمایشگر جای داده است. اچ تی سی Butterfly J یا Droid DNA از لحاظ فنی در سال 2012 رقیبی نداشته و با تراکم 441 پیکسل در اینچ و پردازنده 4 هسته‌ای کوالکام رتبه هفتم را هم از دید شما و هم از دید تیم زومیت به دست آورده است. دلیل اینکه در رتبه‌های بالاتر قرار نگرفته، حضور کمرنگ در بازار جهانی و زمان کوتاه عرضه آن در سال گذشته بوده است.

htc-one-x-1

8- اچ تی سی One X با 3.3 درصد آرا (رتبه در رده‌بندی تیم زومیت 8)

گوشی با کیفیتی که مورد کم لطفی بازار قرار گرفت و فروش ناموفقی در مقایسه با لیاقتش داشت. این گوشی از کیفیت ساخت فوق‌العاده و طراحی بی‌نظیری برخوردار است و امکانات آن دست کمی از رتبه‌های بالاتر ندارد. اما برای موفقیت عوامل مهم دیگری همچون نرم‌افزار و بازاریابی مناسب نیز لازم است، کاری که سامسونگ و اپل بهتر در آن عمل کرده‌اند. بااین‌حال این گوشی هم از دید شما عزیزان و هم از دید تیم زومیت در رتبه هشتم قرار گرفت.

lg-optimus-g-e973-black

9- اپتیموس G شرکت ال جی با 1.4 درصد آرا (رتبه در رده بندی تیم زومیت 6)

یکی دیگر از گوشه گیران باکیفیت دنیای اندروید تلفن هوشمند بسیار با کیفیت اپتیموس G است که توان فنی ال جی را به رخ رقبا کشیده است. صفحه‌نمایش و سیستم لمسی پرینت شده در شیشه در کنار پردازنده چهار هسته‌ای قدرتمند کوالکام حرفی را برای گفتن باقی نمی‌گذارند. این تلفن هوشمند از دید بازدیدکنندگان محترم زومیت در رتبه 9 و از دید تیم زومیت در رتبه 6 قرار گرفته است.

10- موتورولا HD RAZR Maxx با 0.9 درصد آرا (در رده‌بندی تیم زومیت حضور نداشت)

کاربران یکی از گزینه‌های بسیار مناسب اندروید که مورد توجه تیم زومیت قرار نگرفته بود را انتخاب کرده‌اند. این تلفن هوشمند با وجود اینکه در رتبه دهم قرار گرفته اما هیچ چیزی از گزینه‌های بالاتر خود کم ندارد. در کنار امکانات مشابه رقبای پرچم‌دار، این گوشی دارای باتری عظیمی است که حجم آن همانند گلکسی نوت 2 ، 3100 میلی‌آمپر ساعت است. بعید است تلفن هوشمند دیگری را در این رده بیابید که طول عمر باتری مشابه Razr Maxx HD داشته باشد.

برای مشاهده نتیجه نظرسنجی به این آدرس و مقاله بهترین تلفن های هوشمند سال 2013 از نظر زومیت به این مقاله مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات