سامسونگ اولین درایو 1.8 اینچی SSD با ظرفیت یک ترابایت را معرفی کرد

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که درایوهای 2.5 اینچی باریک و کوچک که در لپ‌تاپ استفاده می‌شود، باریک‌ترین نوع داریوهای ذخیره سازی هستند. اما درایوهای 1.8 اینچی SSD که از درگاه mSATA پشتیبانی می‌کنند، آنقدر باریک هستند که ابعاد مشابه ماژول‌های رم دارند. حال سامسونگ موفق شده حافظه ذخیره سازی در این داریوهای SSD را به 1 ترابایت برساند.
تبلیغات

در گجت‌های امروزی هر چه ابعاد و سایز قطعات کوچک‌تر شود، فضا برای گنجاندن قابلیت‌های بیشتر یا تجهیز ابزار به یک باتری بزرگ‌تر بیشتر می‌شود و از این رو، کوچک سازی قطعات یکی از مهمترین اهداف تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

علاوه بر قیمت بالاتر حافظه‌های SSD، مشکل دیگر این نوع از حافظه‌ها مربوط به ظرفیت آن‌ها در مقابل دیسک سخت‌ها است. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ مشکل دوم را حل نموده و یک داریو SSD کوچک با ظرفیت 1 ترابایت را معرفی کرده است.

داریو 840 EVO SSD در سایز 1.8 اینچ و با درگاه mini SATA عرضه می‌شود و قادر است با سرعت 540 مگابایت در ثانیه اطلاعات را خوانده و با سرعت 520 مگابایت در ثانیه اطلاعات را بنویسد.

سامسونگ اعلام نموده که این حافظه از ماه آینده روانه بازار می‌شود و احتمالا در لپ‌تاپ‌های رده بالای بازار نیز بکار گرفته خواهد شد. هنوز قیمت این حافظه مشخص نشده است.

سامسونگ سری جدید درایوهای SSD خود را علاوه بر ظرفیت 1 ترابایت، در ظرفیت‌های 120 یا 250 یا 500 گیگابایت نیز عرضه نموده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات