با قابلیت ShadowPlay کارت گرافیک‌های انویدیا، از گیم پلی خود فیلم تهیه کنید

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
فیلم گرفتن از صحنه بازی‌ها و به رخ کشیدن توانایی‌هایمان در دنیای بازی‌های ویدیویی، همیشه امر جذابی برای گیمرها است. حالا انویدیا از این موضوع استفاده کرده و با قابلیت ShadowPlay می‌خواهد، توانایی ضبط گیم پلی بازی‌های شما را به صورت رایگان و به همراه امکانات متنوع فراهم آورد.
تبلیغات

 قابلیت نرم افزاری جدید کارت گرافیک‌های Nvidia نه تنها به صورت رایگان در اختیار دارندگان کارت گرافیک‌های این شرکت قرار گرفته است، بلکه به آسانی نیز قابل استفاده و دسترسی است. این قابلیت نرم افزاری با کمک انکودر سخت‌افزاری H.264 در کارت گرافیک‌های دسکتاپ GTX 650 و بالاتر کار می‌کند.

در جدول زیز مقایسه نرم افزار ShadowPlay با رقبای آن را مشاهده می‌کنید:

nvidia shadowplay 1

اما آن چیزی که قابلیت‌های نرم افزاری رایگان انویدیا را از نرم افزارهای مشابه جدا می‌کند،‌ ویژگی‌های متفاوت برای تعیین کیفیت فیلمبرداری نیست. بلکه ضبط پروسه انکود پردازشگر گرافیکی به همراه ضبط تصویر است. به طور کلی قابلیت‌های این نرم افزار را در موارد زیر می‌توان خلاصه نمود: 

  • اجرای قابلیت به کمک سخت افزار انکود ویدیوی H.264 در کارت‌گرافیک‌های خانواده Kepler
  • ضبط بیش از 20 دقیقه از گیم پلی در حالت Shadow Mode در ویندوز 8 (در ویندوز 7 این زمان به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند)
  • ضبط نامحدود در حالت Manual‌ (تا سقف 3.80 گیگابایت در ویندوز 7)
  • خروجی با رزولوشن 1080P 
  • نمایش نتایج با حداقل افت کیفیت (کمتر از 10 درصد)
  • مدل‌های مختص کامپیوترهای رومیزی GeForce GTX 650 یا بالاتر (در حال حاضر کارت گرافیک لپ‌تاپ‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند)

نکته‌ای که در رابطه با این قابلیت وجود دارد آن است که هنوز گیمرهایی که از لپ‌تاپ‌ برای بازی استفاده می‌کنند، امکان استفاده از این برنامه را ندارند. همچنین بعضی از محدودیت‌هایی که در ویندوز 7 به نسبت آخرین نسخه از ویندوز وجود دارد، شاید نکته ناخوشایند دیگری باشد که امیدواریم شرکت انویدیا در بروزرسانی‌های بعدی نسبت به رفع آن‌ها اقدام نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات