FBI استفاده‌ی مخفیانه از وب‌کم کاربران را بدون روشن شدن چراغ هشدار تایید کرد

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از برملا شدن اقدامات آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) در مورد سرقت اطلاعات ردوبدل شده میان کاربران و کمپانی‌های بزرگ اینترنتی، استفاده‌ی مخفیانه از وب‌کم کاربران بدون روشن شدن چراغ هشدار دهنده‌ در مورد روشن بودن وب‌کم نیز اقدام اخیر نهادهای امنیتی ایالات متحده است که زنگ خطر را برای کاربران و همچنین عدم رعایت حریم خصوصی به صدا در آورده است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط واشنگتن‌پست، FBI قادر است تا از طریق دوربین موجود روی سیستم، آن‌ها را تحت‌نظر گرفته و به مشاهده‌ی آن‌ها بپردازد. براساس این گزارش، FBI برای سالیان متوالی این کار را انجام داده است. در صورتی که شما به ناگاه متوجه شوید که در زمان استفاده از تلفن‌هوشمند یا لپ‌تاپ خود، مخفیانه از طریق وب‌کم تحت نظر باشید، چه احساسی خواهید داشت؟

مارک‌توماس، یکی از مدیران بخش فناوری‌های مورد استفاده در FBI با تایید این خبر اضافه کرد که این آژانس قادر است تا بدون روشن شدن چراغ هشدار دهنده که نشان از روشن بودن وب‌کم دارد، دوربین ابزار‌های هوشمند کاربران را روشن کرده و از این طریق به مشاهده‌ی افراد و تصاویری مخابره شده بپردازد. قبلا نیز شایعاتی در مورد استفاده از این روش توسط FBI و NSA منتشر شده بود که اکنون با تایید آن، صحت این شایعات به اثبات رسیده است.

با توجه به ایجاد نگرشی منفی نسبت به نهادهای امنیتی در این مورد، توماس استفاده از این قابلیت را تنها در موارد امنیتی و مبارزه با تروریسم عنوان کرده است و خاطرنشان ساخت که هیچ‌گاه برای جاسوسی از شهروندان از این قابلیت بهره گرفته نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات