اندروید برای تازه کارها: آشنایی با برخی نکات و ترفندهای WhatsApp

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از کاربران اندروید از اپلیکیشن WhatsApp برای چت کردن به جای ایمیل زدن استفاده می‌کنند. این اپ دوست داشتنی برای بسیاری از کاربران جای ایمیل زدن یا پیامک فرستادن را گرفته است. در دنیای امروز که ارتباطات نقش بی نهایت مهمی را در زندگی روزمره مردم بازی می‌کند، طبیعتا همه سعی در کم کردن هزینه‌های ارتباطی به حداقل ممکن را دارند. با وجود اینکه بسیاری از کاربران از این اپ استفاده می‌کنند، اما هنوز از همه امکانات آن مطلع نیستند. در این جا به برخی از ترفندها و نکات مربوط به حساب کاربری WhatsApp می‌پردازیم.
تبلیغات

بلوکه کردن و باز کردن مخاطبان: ممکن است شما اخیراً با یکی از دوستانتان دچار مشکلاتی شده باشید و نخواهید مدتی با او در ارتباط باشید، برای بلوکه کردن این فرد کافی است WhatsApp را باز کنید و سپس به مسیر زیر بروید:

Menu Button > Settings > Contacts > Blocked Contacts

در این صفحه تمامی مخاطبان شما به نمایش در می‌آیند با تپ کردن روی آیکون Add Blocked Contacts در گوشه‌ی بالا سمت راست می‌توانید مخاطبان مورد نظر را به لیست سیاه وارد کنید. برای در آوردن یکی از مخاطبان از این لیست نیز کافی است، روی آن مخاطب به صورت طولانی انگشت خود را نگه دارید و سپس گزینه‌ی Unblock را انتخاب کنید.

برای بلوکه کردن مخاطبینی که آن‌ها را نمی‌شناسید، کافی است بخش مکالمات چت را باز کرده و با اسکرول کردن به بالا Block را تپ کنید.

پاک کردن پیام ها: برای این کار سه راه مختلف وجود دارد که بسته به آنچه که می‌خواهید انجام دهید می‌توانید از هر کدام استفاده کنید. ممکن است بخواهید تعداد خاصی از پیام‌ها را پاک کنید. برای این کار کافی است WhatsApp را اجرا کرده، به پنجره‌ی چت رفته و با رفتن به پیامی که می‌خواهید آن را پاک کنید و نگه داشتن آن (می‌توانید این کار را برای چند پیام نیز انجام دهید) گزینه‌ی Delete را از منو انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید گروهی از پیام‌ها را پاک کنید که برای این کار باید به پنجره‌ی چت بروید و با انتخاب چت مورد نظر از منو گزینه‌ی Delete Chat یا Delete and Exit Group را انتخاب کنید.

گزینه‌ی آخری که ممکن است مورد نظر شما باشد پاک کردن کامل تمام تاریخچه چت خود است که با رفتن به :

WhatsApp –> Settings –> Chat Settings

و اسکرول کردن به پایین می‌توانید گزینه‌ی Delete all conversations یا Clear all conversations را انتخاب کنید. گزینه‌ی اول تمامی مکالمات و پیام‌های درون آن‌ها را پاک می‌کند و گزینه‌ی دوم تنها پیام‌های را پاک می‌کند.

پاک کردن مخاطبان: این نیز کار دشواری نیست، مخاطبینی که شما در WhatsApp دارید در حقیقت همگی از بخش کانتکت گوشی شما بارگذاری شده‌اند، بنابراین برای پاک کردن آن‌ها از درون WhatsApp راهی وجود ندارد. اما برای این کار، کافی است به دفترچه آدرس گوشی خود بروید و مخاطب مورد نظر را پاک کنید تا این مخاطب از WhatsApp نیز پاک شود، البته می‌توانید به جای پاک کردن لیست مخاطبان تلفن از بلوکه کردن خود WhatsApp نیز استفاده کنید.

برای اینکه هرچه راحت‌تر با این موضوع کنار بیایید بیشتر توضیح می‌دهیم. برای پیدا کردن مخاطب روی آن تپ کنید، سپس روی نام در بالا تپ کنید در صفحه‌ی اطلاعات مربوط به مخاطب منو را باز کرده و گزینه‌ی View in address book را انتخاب کنید. در اینجا شما قادرید آن مخاطب را از لیست مخاطبان خود حذف کنید. در نهایت باید لیست مخاطبان View in address book را refresh کنید – از منو- و کار تمام است. البته اگر هنوز این مخاطب در لیست شما موجود بود به خاطر وجود چت است که با نگه داشت روی آن مخاطب و انتخاب گزینه‌ی Delete Chat این چت‌ها نیز پاک می‌شوند.

امیدواریم که این بخش برای شما مفید بوده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات