آزمایش موشک جدید Blue Origin با سوخت هیدروژن/اکسیژن

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
ناسا پنج شنبه اعلام کرد که Blue Origin اولین آزمایش موتور موشک BE-3 را که بر مبنای سوخت هیدروژن - اکسیژن کار می‌کند با موفقیت انجام داده است. این آزمایش در 3 آذر ماه انجام شده است و جزو سری آزمایش‌هایی است که برای ساخت سفینه‌ی سرنشین دار Blue Origin صورت گرفته است. در این آزمایش مرحله‌ی شروع، پرتاب، بلند شدن از زمین و نشستن مورد بررسی قرار گرفتند. سفینه‌ی Blue Origin قرار است برای حمل مسافران فضایی به مدارات پایینی زمین مورد استفاده قرار بگیرد.
تبلیغات

در طول آزمایش موتور BE-3 برای 145 ثانیه روشن بود تا عملیات پرتاب با رسیدن به قدرت 110000پوندی شبیه سازی شود برای 4 دقیقه در حالت ایستا بود تا در نهایت در طی یک دقیقه با قدرت موتور 25000 پوندی مانور فرود عمودی شبیه سازی شود. این آزمون ادامه تست‌های دیگری است که ناسا سال گذشته در مرکز فضایی Stennis در می‌سی‌سی‌پی انجام داده بود. همانطور که می‌دانید توسعه موتورهای موشک‌ها عملیات بسیار پیچیده‌ای است، چراکه این موتورها می‌بایست تحت شرایط دمایی سختی از -253 درجه سلسیوس –که دمای هیدروژن مایع است- تا 3315 درجه سلسیوس (که دو برابر نقطه ذوب آهن است) را تحمل کند، تمام این اتفاقات نیز می‌بایست در طول بازه‌ی کوتاه پرتاب بیافتد.

موتور BE-3 از هیدروژن مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند و در حقیقت قرار است بخشی از سیستم بوسترهای بازیافت پذیر باشند که سفینه را قادر می‌سازند برای چند بار از آن‌ها استفاده کند (مشکلی که سایوزهای روسیه با آن روبرو هستند).

Blue Origin یکی از چندین شرکت خصوصی است که در پی رساندن انسان به مدارات پایین جو برای ناسا هستند و در حقیقت بخشی از پروژه تجاری سازی ناسا است که در طی آن ناسا در پی ورود بخش خصوصی به صنعت توسعه‌ی موتورها و سفینه‌های گردشگری فضایی است.

به گفته‌ی راب میرسون مدیر شرکت Blue Origin:

کار کردن با ناسا توسعه BE-3 را برای رسیدن به تست پرواز بسیار سرعت داده است. سیستمی که قرار است طی آن انسان به مدارهای پایینی زمین منتقل شود. BE-3 موتوری است ارزان و کاربردی که می‌توان از آن در ماموریت‌های تجاری به خوبی بهره برد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات