نسل بعدی USB بالاخره از نوع برگشت‌پذیر خواهد بود

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
عملیات طراحی و توسعه نسل بعدی USB که مشکلات سازگاری با کانکتورهای رایج در بازار را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد، از همین الان آغاز شده است. این موضوع به این معنی است که امکان استفاده از این فناوری در دستگاه‌های باریک، نیز بسیار ساده‌تر از گذشته صورت خواهد گرفت.
تبلیغات

این کانکتور جدید که Type-C نام دارد در اصل، یک بروزرسانی جدید برای USB 3.1 خواهد بود و انتظار می‌رود که در اواسط سال 2014 میلادی به طور رسمی معرفی و روانه بازار شود.

هنوز هیچ تصویری از Type-C به بیرون درز نکرده، اما گفته می‌شود که از نظر ابعاد و اندازه شبیه به Micro USB و کانکتور لایتنینگ اپل بوده و در انتها نیز برگشت‌پذیر است. قابلیت برگشت‌پذیر بودن بدان معنی است  که برای اتصال USB به راحتی از هر سمت آن ( سمت بالا یا پایین کانکتور) می‌توانیم اقدام کنیم و نیازی به چک کردن جهت کانکتور نمی‌باشد.

آقای «برد ساندرز»، رئیس هیت مدیره کمپانی USB 3.0 Promoter Group اعلام کرد:

Type-C بالاخره دست‌خوش تحولاتی شگرف در زمینه‌های طراحی و قابلیت استفاده خواهد شد.

«الکس پلگ»، از کمپانی اینتل در این مورد می‌گوید:

این فناوری جدید قابلیت استفاده در ابزارهای فوق باریک، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی را دارد.

از آن‌جا که فناوری Type-C یک کانکتور کاملا جدید و مدرن است، کمپانی توسعه دهنده آن یعنی USB 3.0 Promoter Group مجبور است ویژگی‌هایی را در نظر گیرد تا بتوان از این فناوری در شارژرهای بی‌شمار USB نیز استفاده کرد. اما نباید فراموش کرد که دوران نیاز به یک پورت جدید یو‌اس‌بی فرا رسیده است؛ زیرا همان‌طور که اپل با معرفی کانکتور لایتنینگ و همچنین سامسونگ با معرفی پورت یو‌اس‌بی جدید خود برای گوشی گلکسی نوت 3، سعی در جا انداختن استانداردهای خود هستند، نیاز به استفاده گسترده از Type-C به شدت احساس می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات