طراح تلفن‌های ‌نوکیا و ورتو در حال طراحی ساعت هوشمند جدید متاواچ است

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان، ساعت‌های هوشمند بازار رو به رشدی را تجربه می‌کنند، از این‌رو بسیاری از تولیدکنندگان به سوی تولید ساعت‌های هوشمند گرایش پیدا کرده‌اند. کمپانی متاواچ، یکی از برترین طراحان و متخصصان نوکیا و ورتو با نام فرانک‌نوآوو را به خدمت گرفته است تا ابزار‌های تولیدی این شرکت را طراحی کند.
تبلیغات

هم‌اکنون متاواچ دو ساعت هوشمند در حال فروش دارد که یکی استارتا است که تصویر فوق مربوط به آن است و ساعت دیگر متاواچ فریم نام دارد. قیمت این دو ساعت هوشمند در حدود 179.99 و 229.99 دلار است.

علاقمندان می‌توانند این ساعت را از طریق فروشگاه آنلاین سازنده‌ی آن یا از طریق فروشگاه‌های بست‌بای تهیه کنند. همچنین نوآوو در حال کار روی یک ابزار پیشرفته‌ی دیگر است که در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات این ساعت هوشمند هنوز فاش نشده است، اما بیل‌گیسر، مدیرعامل متاواچ خبر از عرضه‌ی یک سیستم‌عامل جدید به‌همراه صفحه‌ی نمایش جدید در محصول نو این کمپانی داده است.

نوآوو قبل ار ترک نوکیا در سال 2006 شماری از برترین تلفن‌های همراه نوکیا را طراحی کرده بود، وی پس از ترک کمپانی فنلاندی راهی ورتو شد که تلفن‌همراه طراحی شده توسط وی با قیمتی در حدود 480,000 دلار برای هر دستگاه به فروش رسید. گیسر در مورد توانایی نوآوو این چنین اظهار نظر می‌کند:

من فعالیت‌های نوآوو را در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار داده‌‌ام، از نظر من محصولات طراحی شده توسط وی یک کار بسیار ظریف و زیبا است.

شاید زیبایی در دنیای ساعت‌های هوشمند، کلمه‌ی غریبی باشد که محصولات متاواچ، می‌تواند این ضعف را برطرف کند.

ساعت‌های هوشمند بسیاری در بازار وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها محصول کمپانی‌هایی همچون سونی، سامسونگ، کوالکام و پبل می‌باشند، کارشناسان انتظار دارند تا در سال‌های آینده بازار مربوط به ساعت‌های هوشمند رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. شایعاتی نیز در مورد تولید یک ساعت هوشمند توسط اپل با نام iWatch در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات