OCZ فروش دارایی‌های خود به توشیبا را تایید کرد

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که قبلا در زومیت خواندید، OCZ به‌دلیل اعلام ورشکستگی دارایی‌های خود را به معرض فروش گذاشته بود و شایعاتی مبنی بر پیشنهاد توشیبا مطرح شده بود. هم‌اکنون OCZ این خبر را تایید کرده است. توشیبا براساس یک توافق 35 میلیون دلاری تمامی دارایی‌ها و کارکنان OCZ را تحت کنترل خود خواهد گرفت، لازم به ذکر است که این توافق قدرت پشتیبانی و تهیه‌ی ملزومات تولید حافظه‌های NAND را در اختیار OCZ قرار خواهد داد.
تبلیغات

OCZ با تایید خبر فروش دارایی‌های خود به توشیبا، این حرکت را بخشی از پروسه‌‌ی اعلام ورشکستگی خود اعلام کرد. براساس توافق‌نامه‌ی انجام شده، توشیبا کسب‌وکار حافظه‌های OCZ را در اختیار خواهد گرفت، اما با این حال، OCZ منابع لازم برای خرید تراشه‌های NAND و پشتیبانی از مشتریان خود در طی دوران انتقالی را در اختیار خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد این توافق در یک بازه‌ی 60 روزه عملی شود و ارزش آن نیز در حدود 35 میلیون دلار برآورد شده است.

همانطور که اشاره شد، این توافق‌نامه خبر از ادامه‌ی پشتیبانی از مشتریان OCZ داده است، اما اطلاعاتی د رمورد جزئیات این اقدام منتشر نشده است. آیا توشیبا این پشتیبانی را با حفظ نام OCZ و تحت نام آن ادامه خواهد داد یا با ادغام OCZ در بخش توسعه‌ی‌ حافظه‌ی خود، به ارائه‌ی خدمات خواهد پرداخت؟

بیانیه OCZ دقیقا به این موضوع اشاره نکرده است که چرا کمپانی به چنین وضعی افتاده است و چه عواملی باعث شده‌اند تا برای تامین بودجه تولید حافظه NAND به مشکل برخورد کند.

قائم‌مقام بخش حافظه‌های توشیبا در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

ترکیب فناوری NAND ما با فناوری‌های SSD که در دست OCZ قرار دارد، تجارت حافظه‌های SSD توشیبا را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

اطلاعات تکمیلی در مورد اینکه آیا OCZ بصورت مستقل در این حوزه زیر پرچم توشیبا فعالیت خواهد کرد، یا با توشیبا ادغام خواهد شد، در آینده‌ی نزدیک روشن خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات