نوکیا بار دیگر HTC را در دادگاه محکوم کرد و فروش کلیه محصولات این شرکت در آلمان را متوقف نمود

سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
چندی پیش نوکیا موفق شد تا HTC را محکوم به نقض پتنت‌های تحت کنترل خود کند تا فروش تلفن HTC Mini را در بازار بریتانیا ممنوع شود. اما نوکیا به بازار بریتانیا بسنده نکرده و قصد دارد HTC را از تمام میدان‌ها به در کند.
تبلیغات

نوکیا در دادگاهی که در آلمان برپا شد، توانست HTC را بار دیگر محکوم کند. اما این بار دادگاه رای بر ممنوعیت فروش کلیه محصولات اندرویدی HTC در کشور آلمان داده است، چرا که نوکیا ثابت نموده که HTC از فناوری انتقال اطلاعات برپایه NFC نوکیا بدون کسب اجازه از این شرکت فلاندی، در محصولات خود بهره برده است.

گوگل اخیرا متوجه صدمه‌ای که نوکیا قادر است به اکوسیستم اندروید وارد کند شده است. نوکیا از سال 2012 شکایت علیه HTC را آغاز کرد و گوگل خوب می‌داند که کمپانی فنلاندی تنها به HTC بسنده نخواهد کرد و احتمالا به زودی دیگر کمپانی‌های تولید کننده ابزارهای اندرویدی را نیز هدف قرار خواهد داد. از این رو گوگل در تلاش است تا ثابت کند که ادعای نوکیا صحت ندارد و کمپانی‌های اندرویدی، اختراع‌های ثبت شده این شرکت را نقض نکرده‌اند.

به هر حال زمان مشخص خواهد کرد که نوکیا موفق خواهد شد یا گوگل، اما آنچه در حال حاضر واضح و مشخص است آن است که HTC در این وضعیت بد اقتصادی، صدمه بزرگی خورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات