کروم‌بوک‌ در بازار امریکا بر مک‌بوک و تبلت‌های اندرویدی غلبه کرد

سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گویا کروم‌بوک‌ها در حال کسب موفقیت‌هایی در زمینه‌ی استفاده از رایانه‌ها در حوزه‌ی کسب‌وکار و تجارت و همچنین کاربردهای آموزشی هستند. گروه NPD گزارشی را منتشر کرده است که براساس آن کروم‌بوک‌ها با کسب سهم 9.6 درصدی در میان کل ابزار‌های فروش رفته در حوزه‌ی تجارت در سال 2013، سهمی بیشتر از تبلت‌های اندرویدی، تبلت‌های ویندوزی و مک‌بوک‌ها به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

افزایش سهم کروم بوک‌های گوگل منجر به افزایش فشار روی رایانه‌های سنتی و لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کاهش سهم آن‌ها از بازار شده است، بطوریکه سهم لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کامپیوتر‌های شخصی سنتی از 77.8 درصد در سال 2012 به 63.7 در سال جاری کاهش یافته است. محققان NPD بر این حقیقت اذعان دارند که کاهش سهم رایانه‌های سنتی به معنای پایان یافتن عمر آن‌ها نیست، اما عنوان کرده‌اند که کمپانی‌هایی موفق خواهند بود که خطوط تولید متنوعی داشته و محصلات متفاوتی را به بازار عرضه کنند.

ChromeBook1

استفاده از کروم‌بوک‌ها و همچنین اندروید این امکان را برای سامسونگ فراهم کرده است تا در این حوزه از بازار افزایش سهم ۱۰ درصدی را تجربه کند در حالی که تولیدکنندگانی همچون HP که در حال تولید محصولات سنتی بازار هستند، کاهشی فزاینده را تجربه کرده‌اند. این بدین معنی است که برای بالا بردن فروش، باید دامنه‌ی محصولات تولیدی را بیشتر کرد و تنوع بیشتری به محصولات بخشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات