آیا آیپد 13 اینچ با صفحه‌ی نمایش 4k ارائه خواهد شد؟

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل برای عرضه‌ی تبلت 13 اینچی خود در سال 2014 برنامه‌ریزی دقیقی کرده است تا تبلت 13 اینچی خود را نه یک محصول بزرگ بی مصرف بلکه تبدیل به یک تبلت پرطرفدار در حوزه‌ی آموزشی نماید. یکی از ایده‌ها و اهداف تیم‌کوک برای تولید محصولات در اپل، افزایش رزولوشن صفحات نمایش در سال 2014 است. براساس گزارش‌های منتشر شده توسط وب‌سایت چینی Pad News و Foxxcon، به‌نظر می‌رسد که آیپدپرو از صفحه‌ی نمایشی با کیفیت 4K بهره خواهد برد.
تبلیغات

براساس گزارش‌ دیگری که توسط Hamza Kahn و براساس منابع موجود در چرخه‌ی تولید‌کنندگان محصولات اپل منتشر شده است، Foxxcon دارای یک نمونه‌ی 12.9 اینچی با کیفیت 2K بوده و نمونه‌ی دیگری نیز با کیفیت 4K در دست ساخت است که رزولووشن 4096 در 3072 را دراختیار کاربران قرار خواهد داد. آیپد ایر هم‌اکنون دارای کیفیت 2K با رزولوشن 2048 در 1536 است، در نتیجه تفاوت بین 2K با رتینا تنها در واژگان مورد استفاده است.

تلویزیون اولترا HD سامسونگ دارای رزولوشن 3840 در 2160 است که تجربه‌ی بی‌نظیری را در اندازه‌ی 65 و 85 در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شاید بتوان تجربه‌ی به کارگیری تبلتی با کیفیت صفحه‌ی نمایش 4K را بسیار خارق‌العاده عنوان کرد که مطمئنا منجر به ایجاد تحولی شگرف در رویکرد کاربران به اپل خواهد شد.

به‌طور حتم بزرگترین چالش اپل برای استفاده از این صفحه‌ی نمایش حفظ ضخامت تبلت جدید اپل همچون آیپد ایر است. اگر تمامی تبلت‌های موجود در بازار را با یکدیگر مقایسه کنید، دو فاکتور اساسی منجر به تمایز تبلت‌های اپل با سایر محصولات موجود در بازار می‌شود. یکی از این عوامل سیستم‌عامل جدید اپل یعنی iOS 7 است که از لحاظ کاربری و زیبایی ظاهری و سهولت استفاده نسبت به اندروید و ویندوزفون برتری‌هایی دارد، اما مهم‌ترین نکته در مورد وجه تمایز آیپد با سایر تبلت‌ها ضخامت آن و در واقع باریک بودن این تبلت است. طراحی جدید تبلت‌های آیپد اپل استفاده از آن را بسیار لذت بخش‌تر از پیش می‌کند.

اما کاربرد تعبیه چنین صفحه‌ی نمایش‌هایی در تبلت‌ها چیست؟ محققان در دانشگاه دوک در حال کار روی یک دوربین گیگاپیکسلی هستند که تصاویر ثبت شده توسط آن را می‌توان با استفاده از این تبلت‌ها به‌راحتی به نظاره نشست که استفاده از آن را در کاربردهایی همچون پزشکی و پردازش داده‌ها با جزئیات فراوان ممکن می‌کند.

آیا استفاده از یک صفحه‌ی نمایش با کیفیت 4K در تبلت‌های 12 اینچی اپل از جانب مشترکان مورد استقبال قرار خواهد گرفت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات