اپل کمپانی تحلیل‌گر داده‌های شبکه‌های اجتماعی را با پرداخت 200 میلیون دلار مال خود کرد

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل کمپانی تحلیل شبکه‌های اجتماعی را با قیمت 200 میلیون دلار خریداری کرده است. براساس بیانیه وب‌سایت تاپ‌سی، این کمپانی در زمینه‌ی جست‌و‌جو و تحلیل شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و در این زمینه با توییتر در مورد نگه‌داری فهرست توییت‌هایی که از سال 2006 ثبت شده‌اند، همکاری می‌کند.
تبلیغات

تاپ‌سی همچنین در زمینه‌ی تولید محصولاتی در قالب سیستم‌های جست‌و‌جو و تحلیل علایق در توییتر و گوگل‌گلس نیز محصولاتی را تولید کرده است. با استفاده از این ابزار‌های تحلیل‌گر، کمپانی‌ها می‌توانند کلمات کلیدی را در زمینه‌های مختلفی همچون فعالیت، جغرافیای کاربران یا یک زمینه‌ی عمومی مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. وب‌سایت تاپ‌سی را نیز می‌توان به‌عنوان یک ابزار جست‌و‌جو برای شبکه‌های اجتماعی به کار برد که نتایج براساس تحلیل اثر و میزان نفوذ مطالب در میان کاربران رتبه‌بندی می‌شوند.

تاپ‌سی داده‌های موجود در توییتر را مورد بررسی قرار می‌دهد و با استفاده از ابزار‌های آنالیز خود، به تحلیل توییت‌های موجود پرداخته و سمت‌وسوی تمایل کاربران را به‌دست می‌آورد. نتایج این بررسی‌ها شامل مواردی است که از جمله‌ی آن می‌توان به میزان محبوبیت یک فرد در زمینه‌ی خاص، بازه‌ی زمانی توییت شدن یک موضوع و زمان ایجاد یک کمپین یا واقعه اشاره کرد.

این کمپانی یکی از شرکت‌هایی است که با توییتر در حال همکاری بوده و به تمامی توییت‌های پست شده در توییتر که به firehose معروف است، دسترسی دارد. از رقبای تاپ‌سی می‌توان به دیتاشیفت و نیپ اشاره کرد که باهم به رقابت پرداخته و داد‌های موجود را بررسی کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

سخنگوی اپل با تایید خرید این کمپانی، این اتفاق را بخشی از سیر طبیعی حیات در کمپانی اپل خواند:

اپل در طول سال برخی از کمپانی‌های کوچک فعال در عرصه‌ی فناوری را تصاحب می‌کند و ما علاقه‌ای به بحث در مورد دلایل و اهداف خود از این خرید نداریم.

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، اپل درصدد استفاده از امکانات این کمپانی در رادیو آیتونز است، همچنین می‌توان از این ویژگی در فروشگاه اینترنتی اپل نیز استفاده کرد، بطوریکه با استفاده از اطلاعات حاصل از توییتر، پیشنهاداتی را متناسب با سلایق کاربران، به آن‌ها داد. علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توان با انجام تحلیل از داده‌های حاصل، تبلیغات هدف‌دار را در رادیو مورد استفاده قرار داد.

تصاحب تاپ‌سی توسط اپل، پس از خرید شرکت‌های دیگری در ابتدای سال جاری میلادی اتفاق افتاده است که در زمینه ی نقشه و مکان‌یابی در حال فعالیت بودند. اخیرا تیم‌کوک لیست 15 خریدی را که اپل در سال مالی 2013 به انجام رسانده است، ارائه داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات