آیا اینتل به دنبال اضافه کردن اندروید به دنیای PC است؟

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شاید در حال حاضر حتی تصور این موضوع نیز خنده‌دار بنظر برسد، اما ممکن است طی چند سال آینده، سیستم عامل اندروید آنقدر محبوب شود که جای ویندوز یا مک را بگیرد؛ حداقل اینتل پشتیبانی تمام عیار از این سیستم عامل را در پردازنده‌های خود اضافه نموده است و این به معنی حضور جدی‌تر اندروید در کامپیوترهای شخصی است.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که VR-Zone بدست آورده، اینتل در حال آزمایش سیستم عامل اندروید بر روی نسل جدید پردازنده‌های هسول سری U و Y است. براساس این گزارش اینتل در حال آزمایش بایوس UEFI با سیستم عامل اندروید 4.2 و نسخه 3.9 از لینوکس 64 بیتی است.

به نظر می‌رسد اینتل قصد دارد سازگاری با سیستم عامل اندروید را مانند ویندوز در پردازنده‌های مخصوص PC خود نیز میسر کند. احتمالا در فاز اول بوت دوگانه اندروید و ویندوز ارائه خواهد شد و شاید با پیشرفت و گسترش اندروید یکی جایگزین دیگری شود.

براساس اسناد فاش شده، نسل بعدی پردازنده‌های اینتل با نام Broadwell روانه بازار خواهد شد و نسل بعد از آن نیز با نام Braswell عرضه می‌شود. پردازنده‌های بریسل‌ول براساس معماری 14 نانومتری ساخته خواهند شد و از حافظه رم DDR4 نیز پشتیبانی خواهند کرد. این پردازنده‌ها قرار است سال 2015 روانه بازار شوند.

974539 10152457944254741 576600169 n

پردازنده‌های اینتل شاید از نظر مصرف انرژی به خوبی پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم نباشند، اما از نظر قدرت و بازده، پردازنده‌های آرم به گرد پای پردازنده‌های x86 اینتل نیز نمی‌رسند. اینتل طی سال‌های اخیر سرمایه گذاری بسیاری را بر روی کاهش مصرف انرژی و افزایش بازده پردازنده سری اتم و Core i U خود داشته است، اما هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید وارد بازار پر رونق ابزارهای هوشمند  پرتابل شود.

امسال شرکای تجاری اینتل همچون ایسوس ابزارهای هیبریدی را معرفی کردند که قادر به اجرای همزمان دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 8 بودند، شاید این قابلیت به زودی به اغلب محصولات مبتنی بر پردازنده اینتل اضافه شود. اما علاوه بر آن احتمالا در سال‌های آینده اندروید آنقدر قوی شود که برخی از مردم از آن به عنوان جایگزین PC خود استفاده نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات