ساعت هوشمند نایکی احتمالا در نیمه اول سال 2014 عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
اغلب تولیدکنندگان فعال در حوزه فناوری به سمت طراحی و تولید ساعت هوشمند گام برداشته‌اند و شرکت‌هایی مانند سونی، سامسونگ یا Pebble اولین ساعت‌های هوشمند خود را روانه بازار کرده‌اند. حال گزارش شده که علاوه بر مایکروسافت، اپل، موتورولا، گوگل، نوکیا و ال جی، شرکت NIKE نیز قصد دارد وارد بازار ساعت هوشمند شود.
تبلیغات

به نظر می‌رسد نایکی که پیش از این با ارائه دستبندهای ورزشی FuelBand وارد بازار ابزارهای پوشیدنی شده، قصد دارد پا را فراتر از یک دستنبد و اپلیکیشن گذاشته و یک ساعت هوشمند را طراحی و تولید کند.

دیجی تایمز گزارش کرده که نایکی ساعت هوشمند خود را در نیمه اول سال 2014 روانه بازار خواهد کرد. در این گزارش آمده که ساعت هوشمند این کمپانی در حال آزمایش و بررسی‌های نهایی است و تولید کننده آن نیز شرکت EMS خواهد بود.

هنوز دقیقا مشخص نیست که ساعت هوشمند نایکی چه مشخصات فنی خواهد داشت و چه امکاناتی را ارائه خواهد کرد، اما تقریبا مطمئن هستیم که این ساعت قابلیت‌های FuelBand را به ارث خواهد برد و اپلیکیشن‌های اختصاصی ورزشکاران را یدک خواهد کشید.

درحال حاضر دستبند ورزشی FuelBand تنها از ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل iOS پشتیبانی می‌کند، اما انتظار می‌رود با ارائه ساعت هوشمند این شرکت، پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های دیگر از جمله اندروید نیز اضافه شود.

حال باید دید که آیا واقعا نایکی نیز قصد ورود به بازار ساعت‌های هوشمند را دارد یا این محصول تنها یک نمونه آزمایشی و تحقیقاتی بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات