بنچمارک‌های تراشه 8 هسته‌ای LG Odin فاش شد: امتیاز برابر با اگزینوس سامسونگ

یک‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
پرچمدار بعدی ال‌جی که با نام LG G3 جایگزین G2 خواهد شد، احتمالا از چیپ تولید شده توسط کمپانی ال‌جی با نام Odin بهره خواهد برد. اخیرا یک تلفن‌هوشمند بی‌نام تست بنچمارک انتوتو را گذرانده است که چیپ مورد استفاده در آن ال‌جی ادین بوده است.
تبلیغات

با توجه به اینکه نتایج حاصل از بنچمارک Odin با امتیاز انتوتو برای چیپ اگزینوس 5410 سامسونگ برابر است، می‌توان به این نتیجه رسید که ال‌جی ادین نیز یک هشت هسته‌ای واقعی نیست، بلکه همچون اگزینوس از معماری big.LITTLE در آن استفاده شده است. لازم به‌ ذکر است که اگزینوس 5410 در بنچمارک انتوتو امتیاز 26754 و اگزینوس 5420 امتیاز 33546 را از آن خود کرده است، در حالی که چیپ ادین ال‌جی امتیاز 27184 را کسب کرده است. این ویژگی بدین معنی است که ال‌جی ادین برخلاف چیپ مدیاتک MT6592 قادر به استفاده از هر 8 هسته‌ی پردازشی بصورت همزمان نیست. ال‌جی ادین دارای دو گروه چهارهسته‌ای است که یکی از این گروه‌ها به انجام پردازش‌های سنگین اختصاص یافته و دیگری مشغول انجام پردازش‌های جانبی می‌شود.

نکته‌ی جالب در مورد این چیپ، فرکانس کاری پایین آن است که نویدبخش کارایی بالای آن بدون نیاز به بالا بردن فرکانس است. هرچند احتمال بالا بردن فرکانس کاری نیز وجود دارد چراکه تلفن‌هوشمند تست شده نسخه‌ی اولیه‌ای از ال‌جی جی 3 بوده است. لازم به ذکر است که پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این چیپ از نوع Power VR سری 6 بوده که در آیفون 5S اپل نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از این‌رو می‌توان انتظار داشت که شاهد توانایی بالای گرافیکی در ال‌جی جی 3 خواهیم بود.

براساس اطلاعات منتشر شده از جزئیات حاصل از این بنچمارک، نمونه‌ی مورد آزمایش که منتسب به جی 3 است از یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 1920 در 1080، حافظه‌ی رم 2 گیگابایتی و چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. این تلفن‌هوشمند با اندروید 4.2.2 مورد آزمایش قرار گرفت، هرچند مطمئنا در زمان عرضه شاهد وجود جدیدترین نسخه‌ی اندروید روی آن خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات