کنونیکال کامل‌ترین و پایدارترین ایمیج اوبونتو تاچ تا کنون را منتشر کرد

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
درست پیش از آغاز تعطیلات، کنونیکال هدیه‌ی خود را به همه طرفداران اوبونتو موبایل ارائه کرد. نسخه جدیدی از ایمیج اوبونتو تاچ منتشر شده که ادعا می‌شود پایدارترین نسخه منتشر شده تا کنون باشد. علاوه بر پایداری بالاتر، در این نسخه راهی جدید برای بوت دوگانه با اندروید ارائه شده است که پیش‌تر در زومیت به آن پرداختیم.
تبلیغات

این قدم بزرگی برای سیستم‌عامل موبایل اوبونتو محسوب می‌شود و خبر خوشی برای کاربرانی خواهد بود که می‌خواهند با پایداری بیشتر و بدون ایجاد تغییر در سیستم‌عامل اندروید، اوبونتو تاچ را بر روی گوشی خود تجربه کنند.

در این نسخه که با شماره 79 شناسایی می‌شود، ایراد مدیاپلیر حل شده و امکان لذت بردن از ویدئوها و موسیقی‌ها را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین آخرین نسخه یونیتی 8 و سرور نمایش Mir نیز این انتشار را همراهی می‌کنند تا تجربه‌ای کاملا جدید و بهبود یافته برای کاربران فراهم شود. بسیاری از باگ‌های مربوط به اسکوپ‌ها، پوسته و دانلود منیجر رفع شده است و مجموعه ابزار Unity UI نیز مجددا پیاده سازی شده است.

همچنین انتشار شماره 80 برای آزمایش عموم منتشر شده است که حاوی آخرین نسخه پکیج‌های یونیتی 8 و Pulseaudio می‌باشد، اما با وجود اینکه ایراد مهمی در آن یافت نشده، توسعه‌دهندگان اوبونتو ترجیح داده‌اند پیش از تعطیلات بر روی احتمالات حساب نکرده و همان نسخه 79 را برای پایداری بیشتر پیشنهاد کنند. پیش از آغاز سال نو میلادی انتشار دیگری در راه نخواهد بود ولی در طی مدت تعطیلات کاربران می‌توانند نسبت به تست، گزارش و پیگیری باگ‌ها اقدام کنند.

سالی که گذشت، به خصوص بخاطر معرفی «اوبونتو برای موبایل» و نیز کمپین جمع‌آوری سرمایه Ubuntu Edge سال پربار و مهمی برای اوبونتو محسوب می‌شد. گرچه این کمپین در دستیابی به مبلغ عظیم مورد نظر خود که معادل 32 میلیون دلار بود موفق نشد ولی اوبونتو را بعنوان سیستم‌عامل دستگاه‌های موبایل به جامعه معرفی کرد و نام خود را بعنوان یکی از پروژه‌هایی که بیشترین مبلغ سرمایه‌گذاری عمومی را بدست آورد به ثبت رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات