خریداران آمریکایی روز کریسمس، بیشتر مایل به خرید با iOS بودهاند تا اندروید
مورد دیگر اینکه سفارشات انجام گرفته با iOS اغلب گرانتر بودهاند. کابران این سیستمعامل بطور متوسط برای هر سفارش مبلغ 93.94 دلار هزینه کردهاند و در مقابل، سهم کاربران اندروید رقمی حدود 48.10 دلار برای هر سفارش بوده است. در نهایت بر اساس ثبتهای انجام گرفته توسط IBM، کاربران iOS حدود 32.6 درصد و کابران اندروید 14.8 درصد ترافیک روز کریسمس را به خود اختصاص دادهاند.
اگرچه این آمار فقط مربوط به ایالات متحده است، ولی این موضوع نشاندهنده یک معیار مهم در زمینه تقابل اندروید و iOS، یعنی میزان استفاده است. ممکن است اندروید سهم بزرگتری از بازار دستگاههای موبایل را داشته باشد ولی همچنان این دستگاههای مبتنی بر iOS هستند که بر سنجشهای مربوط به میزان استفاده یا ترافیک اشغال شده حکومت میکنند. لازم به یادآوری است که در مراسم مربوط به آیپد که اپل آن را برگزار کرده بود اعلام شد که آیپد رقم 81 درصدمیزان استفاده را در میان تبلتها به خود اختصاص داده است. و با توجه به صحبتهای تیم کوک، میزان استفاده معیاری است که اپل بیشتر به آن اهمیت میدهد.
پیشتر تیم کوک در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود که "آیا اهمیتی دارد که بخشی از سهم بازار را در اختیار داشته باشید ولی این سهم مورد استفاده واقع نشود؟ برای ما مساله مهم این است که مردم از محصولات ما استفاده کنند. ما واقعا میخواهیم زندگی مردم را غنی کنیم. شما نمیتوانید به این هدف دست پیدا کنید در حالی که محصولی که به آنها عرضه کردهاید در کشوی میز خاک بخورد".
نظرات