تلفن هوشمند خود را به یک دوربین حرفه‌ای قوی تبدیل کنید

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
Olenz لنزهای مخصوصی برای تلفن‌های همراه وارد بازار کرده که هر کدام برای نوع خاصی از عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تبلیغات

امروزه تلفن‌های هوشمند به انتخاب اول کاربران برای عکس و فیلم برداری بدل شده‌اند. محبوبیت این ابزارها باعث شده تا تولیدکنندگان لوازم جانبی، لنزهای خاصی را برای بهبود کیفیت تصویر برداری و اضافه نمودن قدرت عکاسی دوربین‌های حرفه‌ای به این دستگاه‌ها ارائه کنند.

Olenz نیز در همین راستا لنزهای مخصوصی برای تلفن‌های همراه وارد بازار نموده که هر کدام برای نوع خاصی از عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی انواع این لنزها خواهیم پرداخت.

لنزهای مغناطیسی ماکرو، واید و فیش‌آی

لنزهای ماکرو، واید و فیش‌آی در واقع دو لنز مجزا در یک بسته هستند که به صورت پیچی روی هم سوار شده‌اند. هر مجموعه لنز بهمراه چندین حلقه فلزی براق ارائه می شود. حلقه‌ها به پشت موبایل در قسمت دوربین چسبانده و لنزهای مغناطیسی به آن متصل می‌شود. جدا کردن و وصل کردن لنزها براحتی امکان پذیر خواهد بود.

لنز ماکرو

دوربین‌ تلفن‌ همراه در حالت معمولی قادر به عکاسی از فواصل بسیار نزدیک نیستند، اما با استفاده از یک لنز ماکرو می‌توان سوژه‌هایی از فواصل ۱۰ تا ۲۳ میلی‌متر را ثبت کرد. پس آماده باشید که از کشف جزئیات شگفت زده شوید.

نمونه تصاویر گرفته شده با لنز ماکرو:

macr olenz 01

لنز واید

تصور کنید که با دوست خود، قدم زنان از یک خیابان پایین می روید. در یک لحظه، یک صحنه عالی برای عکاسی پیدا می‌کنید ولی زاویه عکاسی لنز موبایل‌تان محدود است و دوربین عکاسی را با خود نیاورده‌اید. و یا زمانی که قصد دارید عکس دسته جمعی بگیرید اما کادر تصویر شما محدود است. خب اینجا داشتن یک لنز واید که به راحتی روی گوشی موبایلتان سوار می شود یک هدیه آسمانی است.

نمونه تصاویر گرفته شده با لنز واید:

wide olenz 01

لنز فیش آی (Fisheye)

لنز فیش‌آی یک لنز سوپر واید است که تصاویر را بصورت نیمکره ثبت می کند. حتما نمونه این عکس‌های خارق‌العاده را توسط دوربین‌هایی مثل Canon 5D MarkIII با لنزهای سری L دیده‌اید، اما حالا این تجربه به گوشی موبایل شما راه پیدا کرده است. البته نتیجه این تصویر، یک دنیای غیر واقعی و فانتزی خواهد بود که حتما از آن لذت خواهید برد.

نمونه تصاویر گرفته شده با لنز فیش آی (Fisheye):

fisheye 01

 محتویات بسته شامل یک لنز فیش‌آی و یک لنز واید + ماکرو که به صورت پیچی از هم جدا می‌شوند، دو درپوش محافظ لنز، دو بند مخصوص جاسوئیچی، ۶ حلقه فلزی و دفترچه راهنما می‌باشد.

این لنزها بر روی گوشی‌های اندرویدی، تمامی آیفون‌ها، آیپاد تاچ،‌ بلک بری، مک بوک و... قابل نصب و استفاده هستند.

olenz 01 p

همه افراد از آماتور تا حرفه ای می‌توانند با پایین ترین هزینه ممکن این تجهیزات را از سایت Olenz سفارش دهند.

اکنون هر آنچه برای یک عکاسی حرفه‌ای نیاز دارید در دستان شماست، فقط کافی‌است چاشنی خلاقیت را به آن اضافه کنید تا شاهد تصاویر شگفت‌انگیز باشید. از عکاسی با گوشی قدرتمند خود لذت ببرید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

و اینکه تیم Olenz همواره برای ایده های جدید آماده‌اند. اگر پروژه و ایده نابی دارید، یا هر آنچه به هنر عکاسی خصوصا موبایلوگرافی مربوط می‌شود، به ما اطلاع دهید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات